برخی افراد ارز دولتی را در بازار آزاد فروخته‌اند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸
    کد خبر :606395

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هنوز برای ما مشخص نیست که ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در اختیار چه کسانی قرار گرفته و برخی افراد این ارز را در بازار آزاد فروخته‌اند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو بامهر، با اشاره به اینکه هنوز برای ما مشخص نیست که ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در اختیار چه کسانی قرار گرفته است،گفت: روند تخصیص ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی تاکنون به گونه‌ای بوده است که یا کالایی وارد نشده و یا اینکه این ارز در بازار آزاد فروخته شده است.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در بودجه ۹۸ پیش بینی کرده بود که ۱۴ میلیارد دلار صرفا برای تامین ۲۵ قلم کالای اساسی هزینه شود، افزود: این در حالی است که بسیاری از مردم هنوز از گرانی کالاهای اساسی گله می‌کنند و می‌گویند که کالای ارزان قیمت در اختیار آنان قرار نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس متذکر شد: ما در زمان بررسی این موضوع در مجلس، پیشنهاد توزیع کالاهای اساسی با روش الکترونیکی را مطرح کردیم اما دولت زیر بار آن نرفت در حالی که اگر اینگونه بود، شاهد رانت و فساد در توزیع ارز دولتی نبودیم.

حاجی‌دلیگانی گفت: طبق گزارش‌های واصله برخی از افرادی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، به جای وارد کردن کالاهای اساسی ارزان قیمت، کالاهای دیگری را وارد کردند که برایشان سودآوری بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی تاثیر چندانی بر قیمت‌ها نداشته است، خاطرنشان کرد: عدم شفاف‌سازی نحوه تخصیص ارز دولتی، منجر به سوء‌استفاده برخی از افراد شده است که دولت باید روش توزیع را تغییر دهد و اجازه ندهد که کسی از رانت واردات کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی به نفع خودش بهره برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید