برخی آرزوی قلبی‌‌شان این است که مردم پای صندوق‌های رای نیایند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۰۳
    کد خبر :10884

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: عده‌ای می‌خواهند مردم در انتخابات حضور پیدا نکند تا نامزدهای آنان با رای حداقلی وارد میدان شوند اما باید بدانند مردم هرگاه احساس کنند در صحنه حاضر می‌شوند.

شهربانو امانی  درباره این که جریان‌های سیاسی چه روندی را باید پیش بگیرند تا شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات سال ۹۶ باشیم گفت: حضور حداکثری مردم همیشه اولویت نظام و مسئولان بوده است، یک جریان سیاسی همواره در کشور وجود دارد که نمی‌گذارد و نمی‌خواهد  مردم  پای صندوق‌های رای بروند، زیرا به خوبی می‌دانند پایگاه رای نازلی دارند و مورد استقبال عمومی و حداکثری مردم نیستند.

 

او در ادامه با بیان این که این جریان سیاسی خاص به خوبی می داند چه سطح و جایگاهی در بین مردم دارد، عنوان کرد: مردم به خوبی نشان دادند که رأی را به نام چه کسانی به صندوق می‌اندازند، امروز این جریان به خوبی می‌داند گفتمانش عمقی در جامعه ندارند.

امانی خاطر نشان کرد: این جریان سیاسی هیچ گاه مورد اقبال مردم کشور نبوده لذا از هر ترفندهای اخلاقی و دموکراتیک استفاده می‌کنند تا مردم پای صندوق‌های رای نیایند. آنها می‌خواهند مردم از حق طبیعی و صندوق‌های رای که قابل دسترس‌ترین راه دموکراسی است به دور باشند.

او در ادامه افزود: امروز کسانی هستند که می‌خواهند نشاط سیاسی مردم را از بین ببرند، بنابراین تخریب گسترده و همه‌جانبه‌ انجام می‌دهند، آنها به ناامیدی مردم دامن می‌زنند این عده آروزی قلبی‌شان است که مردم پای صندوق‌های رأی نیایند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این که عده‌ای روی عدم مشارکت مردم حساب باز می‌کنند اظهار کرد: آن‌ها می‌خواهند مردم با صندوق‌های رأی قهر کنند تا در شورای شهر و روستا که همان پارلمان شهری است با کمترین را صاحب کرسی شوند و حضور پیدا کنند.

امانی گفت: کاملا مشخص است که عده‌ای می‌خواهند مردم حضور حداقلی داشته باشند، اما این را به خاطر داشته باشید که ما مردم فهیمی داریم که بسیار باهوش هستند هر زمان احساس کنند که باید نقش‌آفرین باشند و کشور در گذرگاه سخت و ناشناخته‌ای قرار دارد صرف‌نظر از این‌که چه کسی ضمام امور را در دست می‌گیرد در صحنه حاضر می‌شوند و نمی‌گذارند دستاورد مهمشان انقلاب اسلامی است از بین برود.

او در ادامه یادآور شد: درست است که جامعه با مشکلات ریز و درشت دست و پنجه نرم می کند و مردم مشکلات دارند مخصوصاً در حوزه اقتصادی و حقوق شهروندی اما باز هم به پای صندوق‌های رای خواهند آمد.

نماینده اسبق مجلس با تاکید بر این‌که  جریان مخالف روحانی باید بداند مورد اقبال عمومی نیست، گفت:  مردم حکمرانی و اداره کشور را به دست کسی می‌دهند که عاقل باشد. هنگامی که روحانی رای آورد آنها تمام تلاش خودشان را به کار بستند تا با مانع‌تراشی نگذارند اهدافی که روحانی مدنظرش بود پیش برود لذا شاهد هستیم در این سه سال و نیمی که از دولت روحانی می‌گذرد تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند.

او همچنین گفت: به رسانه ملی نگاه کنید چگونه و به نفع  چه کسی کار می‌کند؟ می‌بینید که هنوز کاندیدای این جریان قطعی نشده هر روز شبکه‌های مختلف صداوسیما از آن‌ها برای مباحث کارشناسی و یا میزگرد دعوت می‌کنند. آنها در ارکان مختلف حضور دارند و مراکز مهم را به دست گرفته‌اند. از بودجه عمومی استفاده می‌کنند تا اهداف خود را به مردم دیکته کنند.

امانی تاکید کرد: این جریان توانایی کادرسازی و تربیت کسی که در قد و قامت یک رییس‌جمهور ظاهر شود ندارند به همین دلیل است که روند تخریب را آغاز می‌کنند. مشاهده کردیم که در سال ۹۲ با وجود اینکه تمامی امکانات در دست آنان بود نتوانستند رای مردم را به دست بیاورند برای همین هم مسائل سیاسی را مسموم و آلوده می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به لازمه نشاط سیاسی در جامعه گفت:  اگر یک شرایط سیاسی عادلانه وجود داشت نشاطی که در سال ۹۲ به وجود آمده بود همواره پایدار بود. این جریان تمام تلاش خود را می‌کند تا انتخابات آنطور که باید و شاید برگزار نشود. در انتخابات سال ۹۴ دیدیم هر زمان که مردم احساس کنند که باید حضور داشته باشند کاری می‌کنند که در تاریخ ماندگار شود. امیدوارم این جریان سیاسی متوجه شود که آزموده را آزمودن خطاست و این رفتارهای پوپولیستی نزد مردم جایگاهی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید