برخورد جدی پلیس با مغازه دارانی که پول جای پارک می گیرند

    کد خبر :934584
سردار حسین رحیمی

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ اظهار کرد: از زمانی که من به عنوان رئیس پلیس راهنمایی پایتخت فعالیت می‌کردم با  کمبود پارکینگ مواجه بودیم که در دهه گذشته اتفاق خاصی برای این مشکل رخ نداده و حتی وضعیت بدتر هم شده است.

وی افزود: در خصوص مشکل کمبود پارکنیگ شهرداری و وزارت مسکن و شهرسازی باید بطور جدی وارد عمل شوند و با توجه به تردد روزانه شهروندان در سطح معابر پایتخت تا این مشکل رفع نشود، مسائل حاشیه‌ای آن هم رفع نخواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: موضوع پارکبان‌ها موضوعی بود که در زمان حضور من در پلیس راهنمایی با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری پیگیری شد اما به یکباره رها شد که در حال حاضر برخی از مغازه‌دارها از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند و قیمت‌های گزافی برای پارک دریافت می‌کنند که همینجا اعلام می‌کنم چنین کاری خلاف است.

رحیمی در ادامه گفت: در 6 ماه گذشته دستوراتی به شرکت‌های انتظام که تمامی آنها زیرمجوعه پلیس هستند، ابلاغ شده که حفاظت و مراقبت به بحث پارکبان‌ها در چارچوب قوانین باشد و دریافتی آنها را تنظیم کنند.

وی ادامه داد: برخی واحدهای صنفی که در این مسئله سهیم هستند و قیمت‌های زیادی از مردم دریافت می‌کنند، مجرم بوده  و مرتکب جرمی مشهود شدند که  پلیس با اینگونه موارد به صورت قاطع برخورد خواهد کرد و این برخورد‌ها نیز تشدید خواهد شد.

فرماندهی تهران بزرگ گفت: شهروندان به محض مشاهده اینگونه افراد با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس بگیرند و موضوع را گزارش کنند که پلیس در واحدهای انتظامی مختلف و هم در پلیس راهور با جدیت این موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

رحیمی با بیان اینکه شرکت‌های انتظام همکاری خوبی با کلانتری‌ها دارند و می‌توانند در بحث مراقبت از خودروها و جلوگیری از سرقت تاثیر گذار باشند، گفت: طرح‌هایی مانند پارکومتر و پارکبان‌های قانونی، طرح‌های خوبی بود که شهرداری نیز آن‌ها را دنبال می‌کرد اما متاسفانه این طرح‌ها در دوره‌های مختلف شهرداری رها شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه امروز بیش از 45 تا 47 درصد کشته‌های تصادف در تهران متعلق به موتورسواران است، عنوان کرد: در زمینه موتورسیکلت‌ها نیاز به برخوردی قاطع پلیس است اما پلیس تا قصد دارد طرحی را اجرایی کند با نظرات گوناگون مواجه خواهد شد که  متاسفانه موتورسواران متخلف با رفتارهای خارج از عرف علیرغم مزایای ورود به طرح‌های ترافیک، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند.

رحیمی در پایان با بیان اینکه باید با موتورسواران متخلف برخورد جدی شود همانطور که به قانونمداران احترام گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: باید تمهیداتی برای 4 میلیون و 200 هزار موتور پلاک شده انجام دهیم؛ موتورسیکلت در شهر تهران وسیله نقلیه خوبی است اما به شرطی که راکب آن قوانین را رعایت کند و زمینه آزار دیگر شهروندان را فراهم نکند همچنین مردم بدانند که هر طرحی که پلیس اجرا می‌کند به نفع مردم و رانندگان است.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید