برخورد قاطع با متخلفان حوزه سلامت

    کد خبر :626508

استاندار بوشهر عنوان کرد: در تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم بسیار جدی هستیم و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که با متخلفان این حوزه برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

 

عبدالکریم گراوند در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان بوشهر گفت: مهم‌ترین اولویت مدیریت استان بوشهر تأمین سلامت مردم به‌ ویژه سلامت و امنیت غذایی است.

 

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر محصولات تولیدی کشاورزی افزود: سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه تولید و نظارت بر سلامت محصولات کشاورزی پیشگام هستند و این موضوع به‌عنوان اولویت این دو دستگاه اجرایی قرار دارد.

 

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: برای ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی ‌بایست از ظرفیت آزمایشگاهی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی نیز به‌خوبی استفاده شود.

 

این مسئول تصریح کرد: از جمله عوامل تهدیدکننده سلامت مردم ورود محصولات کشاورزی و سموم غیراستاندارد از گمرک است که متولیان امر سلامت و تولید در استان نسبت به این موضوع به ‌شدت حساس هستند.

 

گراوند افزود: وجود آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تأیید سلامت و استاندارد بودن محصولات وارداتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

به گزارش ایسنا ،وی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت متولیان حوزه سلامت استان بر سلامت محصولات تجاری، کشاورزی و بهداشتی با واگذاری زمین به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گمرک، به ‌زودی آزمایشگاه تخصصی برای آزمایش این محصولات راه‌اندازی می‌شود.

 

استاندار بوشهر با تاکید بر ضرورت ایجاد قرنطینه محصولات کشاورزی در گمرک با هدف نظارت دقیق بر روی محصولات وارداتی افزود: محصولات تجاری غیراستاندارد که دارای مشکل بهداشتی هستند بدون اغماض توقیف‌ شده و ضمن ضبط این محصولات با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

عبدالکریم گراوند تصریح کرد: تدوین پیوست فرهنگی در طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی استان بوشهر ضرورتی انکارناپذیر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید