برخورد با عرضه‌کنندگان زیرزمینی قلیان و شایعه‌پراکنان فضای مجازی

    کد خبر :698725

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا با تاکید بر نظارت پلیس بر فعالیت مراکز تولیدی، توزیعی و خدماتی گفت: با افراد فرصت طلب، سودجو و کسانی که در فضای مجازی اقدام به شایعه پراکنی می کنند، قاطعانه برخورد می‌شود.

سرهنگ صادق رضا دوست اظهارکرد: پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا به منظور پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا در کشور، بر اساس وظایف و ماموریتهای محوله در صنوف و اماکن عمومی، ضمن تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتاق اصناف ایران طی بخشنامه‌هایی به رده‌های متناظر در سراسر کشور موضوع تعطیلی برنامه‌های هنری و سینمایی تا عادی شدن وضعیت، عدم عرضه مواد دخانی و توصیه‌های بهداشتی در واحدهای صنفی را ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از هرگونه اقدام سودجویانه و سوء استفاده افراد فرصت طلب و محتکر در فضای مجازی و حقیقی و به دنبال آن کمبودهای ناشی از احتکار، افزایش قیمت اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده، از اوایل اسفندماه از طریق رده های متناظر در سراسر کشور و با همکاری وزارتخانه های بهداشت، صمت و سازمان تعزیرات حکومتی بر فعالیت مراکز تولیدی، توزیعی و خدماتی به صورت مستمر نظارت داشته و با افراد متخلف قاطعانه برخورد می شود و این موضوع همچنان در دستور کار این پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا خاطرنشان کرد: در طول این دوره مقادیر زیادی از اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده از جمله ماسک، دستکش، مایع ضدعفونی کننده، پدهای الکلی و … که توسط محتکران در انبارها دپو و یا خارج از شبکه تعریف شده و به صورت مخفیانه و با قیمت‌های گزاف توزیع می شد، کشف و متهمان به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: برابر بررسی‌های انجام شده میدانی، اکثر واحدهای صنفی از ارائه خدماتی که باعث تشدید شیوع بیماری کرونا می‌شود، خودداری و همراهی و همکاری خوبی را با پلیس و سایر دستگاه‌های مرتبط نظارتی دارند که قابل تقدیر و تشکر است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی کسبه بدون توجه به هشدارهای ستاد ملی مبارزه با کرونا، اقدام به برگزاری مراسمات زیرزمینی و عرضه قلیان می کنند که عمدتاً اینها واحدهای صنفی فاقد مجوز هستند و اقدام آنها موجب تشدید شیوع این بیماری می شود و در نظارتهای انتظامی قطعاً برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد که با تعدادی از اینها برخورد قانونی هم صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا ،رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تصریح کرد: هموطنان باید توجه داشته باشند که ناجا به طور مستمر بر فعالیت اصناف و کسبه نظارت دارد و به مردم این قول را خواهیم داد که با محتکران و افراد فرصت طلب قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

بنابر اعلام سایت پلیس، رضا دوست خاطرنشان کرد: ما همواره در کنار مردم هستیم و از کلیه شهروندان تقاضا داریم همانند گذشته با پلیس همراهی و همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در واحدهای صنفی واماکن عمومی، مراتب را به شماره‌های ۱۹۷ و ۱۱۰ گزارش کنند تا در اولین فرصت، اقدامات قانونی نسبت به برخورد با آنها به عمل آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید