برای اولین بار یک زن فرمانده نیروی دریایی آمریکا شد

    کد خبر :1010055
یک زن فرمانده نیروی دریایی آمریکا

یک مقام ارشد واشنگتن اعلام کرد که جو بایدن برای اولین‌بار یک زن را به‌عنوان فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده انتخاب کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا آدمیرال «لیزا فرانچتی» را به‌عنوان فرمانده نیروی دریایی این کشور انتخاب کرد و این نخستین باری است که یک زن این منصب را در اختیار گرفته و عضو ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا می‌شود.

به‌طورکلی، بعد از انتخاب آدمیرال لیندا فاگان به‌عنوان فرمانده گارد ساحلی، فرانچتی دومین زنی است که فرماندهی یکی از شاخه‌های ارتش ایالات متحده را برعهده می‌گیرد.

بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرانچتی در طول خدمت خود تخصص بالایی در حوزه‌های عملیاتی و سیاست‌گذاری نشان داده است.

او که در حال حاضر معاون عملیات نیروی دریایی آمریکاست، دومین زنی است که در نیروهای مسلح آمریکا به درجه آدمیرال چهارستاره دست می‌یابد.

بایدن در حالی این زن را به‌عنوان فرمانده نیروی دریایی آمریکا انتخاب کرد که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور گزینه دیگری را برای تصدی این منصب مدنظر داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آستین به بایدن توصیه کرده بود تا آدمیرال ساموئل پاپارو، فرمانده کنونی ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا را به‌عنوان فرمانده کل این نهاد انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، بااین‌وجود، بایدن با پیشنهاد رئیس پنتاگون مخالفت کرده و قصد دارد فرماندهی هند-آرام ایالات متحده را به پاپارو بدهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید