برای اجرای طرح تعطیلی یک ماهه مدارس شرایط اقلیمی و آموزشی در نظر گرفته شود

  • سیاسی
  • شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۲۹
    کد خبر :193046

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به موافقت آموزش و پرورش درباره‌ تعطیلی یک ماهه مدارس گفت: به نظر می‌رسد باید آموزش و پرورش شرایط اقلیمی مناطق گرمسیری و سردسیری را در نظر گرفته و تمامی برنامه ریزی‌ها برای انجام این کار را انجام دهد تا دانش آموزان دچار آسیب جدی تحصیلی نشوند.

فریده اولاد قباد با بیان این مطلب اظهار کرد: بحث تعطیلی مدارس در شرایطی مانند آلودگی هوا و یا سرد بودن و گرم بودن برخی از مناطق کشور پیش از این در لایحه هوای پاک هم ذکر شده بود اما نمایندگان مجلس با آن موافقت نکردند؛ بنابراین باید این مساله به طور جدی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و وزارت آموزش و پرورش مورد کار کارشناسی قرار گرفته و تمامی ابعاد آن بررسی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در واقع آموزش و پرورش باید شرایط تحصیلی به ویژه برای دانش آموزان مقطع ابتدایی و به طور خاص پایه‌ی اول ابتدایی که در آغاز سال تحصیلی به تازگی شروع به آموختن می‌کند در نظر گرفته شود که آسیب جدی متوجه این افراد نشود.

در گفت‌وگو با ایسنا وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح باید به گونه‌ای باشد که آموزش برای دانش آموزان به وقفه نیفتد گفت: در کلان شهرهایی مانند تهران که آلودگی هوا در مقطعی از سال وجود دارد و یا در مناطقی که شرایط آب و هوایی خاصی دارند و منجر به تعطیلی مدارس می‌شود باید هماهنگی لازم از طرف آموزش و پرورش برای برگزاری امتحاناتی که به صورت کشوری و هماهنگ است و همچنین امتحانات خرداد ماه در نظر گرفته شود که به چه صورت آموزش و پرورش می‌خواهد این کار را انجام دهد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر این که معایب و محاسن پیشنهاد مطرح شده مبنی بر تعطیلی یک ماهه مدارس باید به دقت مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد اظهار کرد: در واقع آموزش و پرورش مکانیزم‌هایی را باید اتخاذ کند که در این مدت دانش آموزان با درس خواندن آنان قطع نشده و از درس فاصله نگیرد. لذا بهتر است کارشناسان آموزش و پرورش راهکارهای لازم را بررسی و ارائه دهند و ابعاد این مساله برای مجلس به ویژه کمیسیون آموزش روشن شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید