برانکودوباره گزینه تیم ملی شد

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ۹:۴۲
    کد خبر :674553

وضعیت فوتبال در رده ملی ایران چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد؛ بعد ازحذف مفتضحانه تیم امید از مرحله انتخابی بازی‌های المپیک حالا زنگ خطر برای مسئولان فدراسیون فوتبال به صدا درآمده که نکند تعویق انتخاب سرمربی کار دست تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی بدهد.

بعد از رفتن مارک ویلموتس بلژیکی از تیم ملی، مسئولان فدراسیون با توجه به ادامه رقابت‌ها که در فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود به این نتیجه رسیدند که وقت کافی برای انتخاب سرمربی دارند و بهتر است زیاد عجله نکنند.

در همین فکرکردن‌ها بود که آن‌ها به این نتیجه رسیدند بهتر است به جای مذاکره با سرمربی خارجی این بار شانسی به مربیان داخلی بدهند تا روی نیمکت تیم ملی بنشینند. گزینه‌ها سه نفر بیشترنبودند: علی دایی، امیر قلعه نویی ویحیی گل محمدی.
اولی که خیلی زود با فدراسیون نشین‌ها وارد مذاکره شد وخیلی زود هم از طرف فدراسیونی‌ها اعلام شد با دایی به توافق توافق نشد. سومی هم که وارد ماجراجویی دیگری شد وپرسپولیس را به عنوان مقصد بعدی اش انتخاب کرد. پس در این بین فقط ماند امیر قلعه نویی.

به گزارش فرارو،قلعه نویی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی مشکلی نداشت تا اینکه پیشنهاد عجیب وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال اورا به فکر فرو برد؛ ماجرا از این قرار است که به قلعه نویی گفته شده تا پایان مرحله انتخابی فقط سرمربی تیم ملی باشد و اگرایران به جام جهانی صعود کرد آن وقت باید جایش را به مربی دیگری بدهد.

قلعه نویی، اما میخواهد خودش درجام جهانی روی نیمکت باشد. به این ترتیب مذاکرات با قلعه نویی هم به بن بستی نسبی خورده تا دوباره فدراسیون فوتبال به سراغ گزینه اولش بعد از قطع همکاری با ویلموتس برود: برانکو ایوانکوویچ.

برانکو با وجود مطرح شدن شایعاتی که می‌گویند قرار است سرمربی عمان شود هنوزچیزی را به صورت رسمی نپذیرفته است. اختلاف او با فدراسیون فوتبال ایران مالی است. فدراسیون میخواهد نسبت به ویلموتس وکی روش پول کمتری به برانکودهد. از طرف دیگراصرار دارد که برانکودرپرونده مالی اش با باشگاه پرسپولیس هم کوتاه بیاید و تخفیف دهد تا سکو‌های حامی اش را هنوز داشته باشد.

برانکو هم البته پالس‌های مثبتی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران نشان داده، ولی با توقعات مالی فدراسیون هنوزکنار نیامده است. مسئولان فدراسیون البته یک گزینه جانشینی احتمالی هم در نظرگرفته اند که باز نامش آشنا است: علی دایی.
در واقع اگر مذاکرات درچند روز آینده با برانکوخوب پیش نرفت آن وقت احتمالا با شروط علی دایی موافقت میشود و او روی نیمکت خواهد نشست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید