بخش عمده ای از عوارض شیمی درمانی قابل کنترل است

    کد خبر :568854

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: بخش عمده ای از عوارض شیمی درمانی قابل پیشگیری است.

محمد بابایی، در ارتباط با کنگره در برخورد با اختلالات خونی و متابولیک شیمی‌درمانی، اظهار داشت: این کنگره ۲۰ تیرماه سال جاری در هتل پارسیان اوین با حضور اساتید و صاحب‌نظران بر جلسه برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه پیشگیری و کنترل عوارض خونی و متابولیک شیمی درمانی در آن مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد.

این متخصص رادیوانکولوژی افزود: درمان‌های مختلف سرطان از جمله شیمی درمانی می تواند با عوارضی همراه باشد که برگزاری این کنگره در ارتقاء دانش پزشکان جهت پیشگیری و کنترل این عوارض بسیار حائز اهمیت است و تلاش کرده ایم که جدیدترین موضوعات در این زمینه را به شرکت کنندگان ارائه دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: متخصصان انکولوژی، هماتوانکولوژی، جراحان عمومی، متخصصین عفونی و سایر پزشکانی که با این موضوع در ارتباط هستند از جمله شرکت کنندگان در این کنگره خواهند بود که آشنایی با عوارض و اینکه درمان‌های سرطان هر یک چه عوارضی را به همراه دارد و یا چگونگی کنترل عوارض از جمله مباحثی خواهد بود که با حضور اساتید و صاحب‌نظران مطرح می‌شود.

استاد بابایی با بیان اینکه از طریق برخی از درمان های دارویی حین و بعد از شیمی درمانی می توان از عوارض شیمی درمانی پیشگیری کرد، گفت: آشنایی پزشکان با این عوارض و ارتقاء دانش ایشان سبب می شود که تیم درمانی عوارض را پیش‌بینی و بر اساس آن پیشگیری های لازم را انجام دهند.

به گزارش مهر ،عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در بخش زیادی از بیماران می‌توان از طریق پیش‌بینی عوارض، آنها را پیشگیری و یا با تجویز دقیق دارو و شناخت عوارض، آن را کنترل کرد بنابراین می توان گفت که بخش عمده ای از عوارض شیمی درمانی قابل پیشگیری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید