بخش‌هایی از مقررات سفر به ایران اعلام شد

    کد خبر :854360
بخش‌هایی از مقررات سفر به ایران اعلام شد

با اعلام خبر تنظیم مقررات و پروتکل ورود گردشگران خارجی به ایران، عضو هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران به بخش‌هایی از این مقررات اشاره کرد.

اکبر غمخوار با اشاره به تدوین پروتکل سفر به ایران برای گردشگران خارجی با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، امور خارجه و میراث فرهنگی و گردشگری با توجه به نظر مشورتی جمعی از تورگردان‌ها، به ایسنا گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده به‌زودی مرزهای ایران برای سفر گردشگرانِ کشورهایی که کمترین آلودگی به کووید را دارند، باز می‌شود.

او اظهار کرد: تا به حال، ‌سیاست بر این بود که صورت مسأله پاک شود و با ورود گردشگر به کشور به خاطر کرونا مخالفت می‌شد، اما پیگیری‌های زیادی انجام شد تا این راه باز شود. صنعت گردشگری در ایران رو به نابودی رفته بود و اکنون با تصمیم گرفته‌شده برای از سرگیری ویزای توریستی و ورود گردشگران خارجی به ایران، امیدواریم کسب‌وکارهای گردشگری، صنایع دستی و حتی میراث فرهنگی رونق بگیرد.

این تورگردان گفت: تمام جزئیات در پروتکل سفر به ایران مشخص شده است و به زودی ابلاغ می‌شود. براساس این مقررات، تنها گردشگرانی امکان سفر به ایران را دارند که کارت واکسن (دو دز کامل) داشته باشند، از طریق آژانس اقدام کنند و در هتل‌های تاییدشده اقامت داشته باشند. این تدابیر سنجیده‌ شده تا گردشگران خارجی با کمترین مشکل در ایران سفر کنند.

غمخوار افزود: با همکاری وزارت بهداشت، کشورهایی که کمترین آلودگی به ویروس کرونا را دارند، مشخص شده‌اند که ورود گردشگرانِ آن‌ها به ایران بلامانع است. پذیرش گردشگر از کشورهای پرخطر نیز فعلا صورت نمی‌گیرد.

عضو هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران یادآور شد: این مقررات در شرایطی تنظیم شده که روند واکسیناسیون در کشور سرعت گرفته و بسیاری از کشورها با رعایت پروتکل، پذیرش مسافر و گردشگر را آغاز کرده‌اند.

عزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ که وعده از سرگیری روادید گردشگری ایران پس از ۲۰ ماه توقف را از اول آبان‌ماه داده بود، در جلسه مشترک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت امورخارجه اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع گردشگری و همچنین اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تنظیم مقررات در این زمینه، آیین‌نامه‌ای تدوین شده که ابلاغ می‌شود. در ارتباط با این آیین‌نامه عوامل مؤثر در گردشگری توجیه شده‌اند و در این زمینه آموزش‌هایی به آن‌ها در حال ارائه شدن است و ما در تلاش هستیم تا بتوانیم گردشگری را هر چه زودتر از سر بگیریم و زمینه‌های لازم برای صدور ویزای گردشگری در تمام حوزه‌های مرتبط فراهم شود.

دکتر بهرام عین‌اللهی ـ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ـ در این جلسه مشترک تأکید کرد که شرط ورود هر کسی به کشور زدن دو دز واکسن کرونا است.

امیرعبداللهیان ـ‌ وزیر امور خارجه ـ نیز گفت که از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی توسعه گردشگری در عرصه‌های مختلف از جمله گردشگری سلامت، گردشگری زیارتی، گردشگری عام و دیگر حوزه‌ها است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید