بخشی فینالیست شد، علیزاده و پوراسماعیل به مدال برنز رسیدند

  • ورزشی
  • دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰
    کد خبر :290879

امیرمحمد بخشی، نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم تیم ایران با برتری در دیدار نیمه نهایی تکواندو قهرمانی آسیا به دیدار نهایی این رقابت‌ها صعود کرد.

یست‌وسومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا با حضور 267 تکواندوکار از 34 کشور از روز شنبه (5 خرداد ماه) در سالن «پوتوا» هوشیمینه ویتنام آغاز و امروز (دوشنبه – 7 خرداد ماه) به پایان می‌رسد.

امروز (دوشنبه – 7 خرداد ماه) و در روز پایانی، مبارزات تکواندوکاران اوزان 68- و 87+ کیلوگرم گروه مردان و 62- و 73+ کیلوگرم گروه زنان پیگیری خواهد شد که امیرمحمد بخشی، محمدسالار وحیدی، سعید رجبی، سجاد مردانی، کیمیا علیزاده و زهرا پوراسماعیل به‌عنوان نمایندگان ایران در روز پایانی هستند.

در وزن 68- کیلوگرم، امیرمحمد بخشی در دور نخست مقابل “کای چینگ چو” از هنگ‌کنگ با نتیجه 26 بر یک به برتری دست یافت. او در مرحله یک هشتم نهایی نیز با نتیجه 26 بر 5 مقابل “رزایمی رزالی” از مالزی پیروز شد. بخشی در مرحله یک چهارم نیز با نتیجه 24 بر 8 از سد “یراسل کایربک” از قزاقستان گذشت. نماینده وزن 68- کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 19 بر 17 مقابل “یو چن هوآنگ” به برتری دست یافت تا به دیدار نهایی راه یابد.

در این وزن محمد سالار وحیدی، دیگر نماینده تکواندوی ایران که از طریق جام ریاست فدراسیون جهانی مجوز حضور در رقابت‌ها را کسب کرده بود با شکست 30 بر 11 مقابل “آرون الکانتارا” از فیلیپین از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن 87+ کیلوگرم، سعید رجبی در گام نخست با نتیجه 30 بر 8 از سد “بیش دی فرناندو” از سریلانکا گذشت. رجبی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف سجاد مردانی، دیگر نماینده کشورمان که از طریق جام ریاست فدراسیون جهانی مجوز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را پیدا کرده بود رفت و با توجه به مصدومیت مردانی به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نماینده وزن 87+ کیلوگرم تیم ملی تکواندو در این مرحله با نتیجه 7 بر 12 مغلوب “کیو دون این” از کره جنوبی شد تا به مدال برنز دست پیدا کند.

به گزارش تسنیم، باما در بخش بانوان و در وزن 62- کیلوگرم، کیمیا علیزاده پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 4 بر 2 از سد “کاسومی هیرابایاشی ” از ژاپن گذشت تا به مرحله نیمه نهایی صعود کند. علیزاده در این مرحله با نتیجه 6 بر 3 مغلوب “تی‌ها لام” از ویتنام شد تا به مدال برنز دست پیدا کند.

در وزن 73+ کیلوگرم نیز زهرا پوراسماعیل در گام نخست با نتیجه 21 بر 10 از سد “دلوا ریزکی” از اندونزی گذشت. پوراسماعیل در مرحله یک چهارم نهایی نیزبا نتیجه 6 بر 5 مقابل “شوئین ژنگ” پیروز شد. او در مرحله نیمه نهایی به مصاف “چان گائو” رفت که با شکست 7 بر 12 مقابل این تکواندوکار چینی به مدال برنز دست یافت تا پرونده بانوان ما با کسب یک مدال نقره توسط ناهید کیانی و دو مدال برنز توسط کیمیا علیزاده و زهرا پوراسماعیل در این مسابقات بسته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید