بخاری‌های جدید «هرمتیک» در راه مدارس

    کد خبر :413357

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از خریداری ۸۰۰۰ بخاری گازسوز «هرمتیک» برای مدارس مناطق سردسیر خبر داد.

مهراله رخشانی‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند تجهیز گرمایشی مدارس با توجه به فرا رسیدن فصل سرما اظهار کرد: چند هفته پیش ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به مناطق سردسیر برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی فرستادیم.

وی افزود: ۶۰ درصد مدارس ما از حیث تجهیزات گرمایشی ایمن شده‌اند و سیستم استاندارد دارند و تجهیز ۴۰ درصد مابقی نیز در دستور کار است. رقمی که تخصیص یافت خوب بود و به‌زودی ۶۰ میلیارد تومان دیگر هم ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه سیستم نوینی موسوم به بخاری‌های «هرمتیک» هم وارد مدارس می شوند گفت: این سیستم‌های گرمایشی گاز سوز هستند. البته مناطقی در برخی استان‌ها چون خوزستان و سیستان و بلوچستان گاز ندارد و بخاری نفتی باید مستقر شود اما برای مناطق سردسیری چون اردبیل از این بخاری‌های جدید هم استفاده می‌کنیم.

رخشانی مهر از خریداری ۸۰۰۰ بخاری هرمتیک خبر داد و افزود: هرمتیک، نوعی بخاری گازسوز است که بدنه‌اش فلزی نیست و دست را نمی‌سوزاند و مهم تر آنکه اکسیژن محیط را نمی‌گیرد و به لحاظ فنی بسیار خوب و کارآمد است.

وی افزود: کارخانه‌های مختلفی این بخاری‌ها را تولید می‌کنند که از حمایت خوب دولت برخوردارند و دولت بابت این بخاری‌ها یارانه می‌دهد. اولین بار است که این بخاری‌ها را برای مدارس خریداری می‌کنیم و استفاده از آنها هم در دستور کار قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید