با پایان پشتیبانی از ویندوز 10، میلیون ها کامپیوتر به زباله دان می روند

    کد خبر :1043154
ویندوز 10

شرکت مایکروسافت در نظر دارد سال 2025 پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 10 را پایان دهد. پشتیبانی که موجب از بین رفتن میلیون ها کامپیوتر خواهد شد.

بازتاب- تحلیلگران Canalys تخمین می‎‌زنند که پس از اکتبر 2025، زمانی که مایکروسافت به پشتیبانی رایگان ویندوز 10 پایان می‌دهد، 240 میلیون رایانه شخصی ممکن است در انبوه ضایعات قرار گیرند. مایکروسافت تا اکتبر 2028 پشتیبانی پولی ارائه خواهد کرد، اما این احتمال وجود دارد که ارتقاء هزینه کمتری داشته باشد.

ویندوز 10

بسیاری از رایانه‌های ویندوز 10 الزامات سیستم ویندوز 11 را برآورده نمی‌کنند، به این معنی که نمی‌توانند به این نسخه از سیستم عامل ارتقا دهند. این شرکت تحلیلی تخمین می‌زند که تا 240 میلیون رایانه شخصی به دلیل نیاز به خرید سخت‌افزار جدید برای برآورده کردن الزامات ویندوز 11 دور ریخته می‌شوند، حتی اگر این رایانه‌های شخصی در غیر این صورت کاملاً کار کنند.

Canalys پیش بینی کرده که نزدیک به دو سال منتهی به پایان رسمی پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 10 یعنی 14 اکتبر 2025، حدود یک پنجم دستگاه‌ها به دلیل ناسازگاری با ویندوز 11 به زباله‌های الکترونیکی تبدیل می‌شوند. این معادل 240 میلیون رایانه است. کانالیز به صورت مجازی تاکید کرد:

اگر همه این لپ‌تاپ‌ها روی هم چیده شده بودند، یک  کوه بزرگ را به وجود می آورند.

در اخباری مرتبط شرکت مایکروسافت قصد دارد سال 2024 نسخه جدید ویندوز یعنی ویندوز 12 را با طراحی بهبودیافته و ویژگی‌های جدید معرفی کرده و عرضه دارد. این نسخه در پاییز 2024 ارائه خواهد شد و انتظار رفته با ویژگی‌های هوش مصنوعی همراه شود. در سوی دیگر پیش بینی شده که رایانه‌های شخصی بسیاری آن را پشتیبانی نکنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید