با دستور وزیر اقتصاد اطلاعات میزان و ارزش کالاهای وارداتی منتشر شد

    کد خبر :314219

وزیر اقتصاد در پست اینستاگرامی اش نوشت: به عنوان وزیراقتصاد اجازه نمی‌دهم آسايش و امنيت كشور فداي رفتارهاي منفعت طلبانه شود.

اقتصاد در اتاق شيشه اي يعني با مردم شفاف و صادق باشيم. براساس قولی که هفته قبل در نشست خبری در جمع اهالی رسانه داده بودم، از صبح امروز عموم مردم و فعالان اقتصادي مي‌توانند ميزان واردات انواع كالاها و ارزش آن را به لحظه روي سايت گمرك ببينند.

شفافيت كه نباشد، عده اي هوس سواستفاده به سرشان مي‌زند و با مال اندوزي عرصه زندگي را برمردم تنگ مي‌كنند. اما دولت قطعا طرف مردم و حامي منافع ملي و در خدمت توسعه بخش خصوصی واقعی و مولد است که طی سال‌های تحریم از مال و جانش برای کشور صرف کرد و همچنان ایستاده است.

دولت به مردم قول داده بود نگران تامين مايحتاج‌شان نباشند. اين ليست و آمارها شفاف می سازد که مبتنی بر نیازهای روزانه جامعه انواع كالاها به كشور با حمايت منطقي دولت وارد مي‌شود.

مطمئن هستم دستگاه های نظارتی مانند سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بازارها را رصد می کنند و اگر واردكننده يا فروشنده اي كه با ارز رسمي كالا به كشور وارد كرده، آن كالا را با قيمت دلار آزاد بفروشد، يعني به منافع ملي، مصلحت كشور و زندگي عموم شهروندان پشت كرده است. بنابراین دولت با نهايت جديت با اين افراد برخورد خواهد كرد.

مردم عزيز كشور مي‌توانند ليست كالاها را ببينند و اگر در هنگام خريد با گرانفروشي مواجه شدند اول آنکه از خرید آن کالا خودداری کنند و دوم اينكه با توجه به مسوليت شهرونديشان بي درنگ موضوع را با سازمان تعزيرات اعلام كنند.

بخش خصوصی مطمئن باشد که دولت اقتصاد شفاف و ضدفساد را می‌خواهد که همان مطالبه جدی آنهاست و به مردم هم اطمینان می دهیم که بازارها لحظه به لحظه رصد می شود. از رسانه ها کمک می خواهیم که مثل همیشه مردم را آگاه کنند. حضور موثر آنها راه را برفساد و رانت جویی می بندد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید