با این اشتباه کارت سوخت غیرفعال می‌شود

    کد خبر :1039495
با این اشتباه کارت سوخت غیرفعال

همینطور که در جریان هستید هر خودرو یا موتورسیکلت کارت سوخت دارد که دارای رمز است.ممکن است گاهی رمز خود را فراموش کنید یا چند بار آن را اشتباه وارد نمایید در این مواقع باید چکار کنیم؟

چرا که کارت هوشمند سوخت، طوری طراحی شده که اگر ۳ مرتبه رمز را اشتباه وارد کنید، کارت غیرفعال می‌شود که در این صورت باید برای فعالسازی رمز کارت سوخت، اقدام کنید. به محض مفقودی کارت سوخت، باید بلافاصله به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کرده و آنرا غیرفعال کنند.

رمز کارت سوخت

رمز کارت سوخت‌های جدید ۴ رقم آخر کد ملی افراد است اما کارت‌های قدیمی و در دوره اول که بسیاری کارت سوخت داشتند، برای کارت خود رمزی تعیین می‌کردند.

در صورت فراموشی، افراد باید به یکی از دفتر نواحی شرکت پالایش نفت، مراجعه کنند.

اما اگر شخصی ماشین خود را به صورت دست دوم خریداری نماید باید کارت را از صاحب ماشین تحویل بگیرد و رمز آن را نیز یادداشت کند. حالا اگر به هر دلیلی مالک از دادن رمز خودداری کند؛ شخص باید با مدارک شناسایی و مدارک و سند خودرو به دفاتر پلیس+۱۰ رفته و درخواست سوزاندن و دریافت کارت سوخت المثنی نماید.

بعد از فراموشی رمز کارت سوخت باید چکار کنیم؟

اگر رمز کارت سوخت خود را فراموش کردید نگران نباشید! برای بازیابی آن باید به نواحی شرکت ملی پخش نفت بروید. گاهی حتی بعضی افراد قصد تغییر رمز کارت سوخت خود را دارند در این صورت هم باید به شرکت ملی پخش نفت مراجعه کنند. توجه داشته باشید در این شرایط به دلیل اینکه کارت دست‌تان است دیگر نیازی به صدور المثنی آن نمی‌باشد.

تغییر رمز کارت سوخت

برای تغییر رمز کارت سوخت خود باید مدارک زیر را همراه داشته باشید:

حضور مالک اصلی کارت یا وکیل او همراه با وکالت نامه

مدارک شناسایی مالک کارت سوخت و یا وکیل

مدارک شناسایی وسیله نقلیه

اصل کارت سوخت

تکمیل فرم تغییر رمز

ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید