با ایجاد اشتغال و رفع مشکل مسکن جوانان، جامعه به آرامش می‌رسد

  • سیاسی
  • جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۱۳
    کد خبر :28522

سخنران پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: حکومت موظف است به مشکلات فرهنگی و اقتصادی جوانان توجه کند. با رفع موانع اشتغال و مسکن جوانان آرامش در جامعه اسلامی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا رجالی تهرانی در ارتباط با ضرورت وجود آرامش در یک جامعه اسلامی اظهار داشت: ارتباط باخدا، راز و نیاز، مناجات و دعا و نیایش از جمله عواملی هستند که به انسان آرامش می‌دهند.

وی ادامه داد: همواره رسیدن به آرامش یکی  از مهمترین دغدغه‌های انسان بوده است و همه مکاتب به دنبال این بودند تا بتوانند برنامه‌هایی را برای ایجاد آرامش فرد و جامعه  بوجود آورند؛ چراکه زمانی جامعه موفق می‌شود که آرامش در آن حاکم باشد.

وی همچنین گفت: برای ایجاد آرامش در جامعه باید درصد رضایتمندی مردم از آن جامعه را افزایش دهیم. آرامش یکی از عوامل مهم توسعه در یک جامعه است. ممکن است برای رسیدن به آرامش فردی هر کس کاری کند اما ما از آیات و روایات متعدد متوجه می‌شویم که افزایش ایمان به خدا مهمترین راه برای رسیدن به آرامش است.

سخنران پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: ایمان حقیقی، توبه، انس با قرآن، یاد خدا، بخشش، توکل، دعا، نیایش، داشتن خانواده متعالی و سالم وز به نحو مطلوب از جمله مهمترین راه‌های رسیدن به آرامش به حساب می آید.

وی با بیان این‌که «بخشش برای مومن یک مهارت محسوب می‌شود» گفت: در ماه رمضان و ماه رحمت قرار داریم. همه ما باید بتوانیم توبه کنیم و ببخشیم.

وی در پایان افزود: مشکلات مسکن، ازدواج و اشتغال از نگرانی‌های جوانان ما در جامعه است. اگر بتوانیم این عوامل را برطرف کنیم ناامنی‌ها از جامعه می‌رود و جوانان ما با شادابی و نشاط به آرامش حقیقی دست پیدا می‌کنند. یکی از وظایف حکومت توجه به معنویت و فرهنگ جامعه است تا فرهنگ اسلامی درجامعه وجود نداشته باشد سایر مشکلات فرهنگی و اقتصادی از بین نخواهد رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید