باگ IOS 15 برای کاربران آیفون مشکل ساز شد

    کد خبر :848278

چنان‌چه جزو کاربران گوشی‌های آیفون اپل هستید؛ در این‌صورت احتمالا هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های رسانه اجتماعی با یک مشکل عجیب و غریب مواجه شده‌اید. حداقل تعدادی از کاربران آی‌فون در گزارشات ارسالی اخیر خود به وبسایت Reddit از این بابت گلایه نموده‌اند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–مشکل مورد اشاره ظاهرا هنگامی روی می‌دهد که کلید قطع صدا (Mute) آی‌فون در وضعیت فعال قرار داده شده و صدای گوشی قطع شده باشد. قرار دادن کلید Mute در وضعیت فعال معمولا گوشی آی‌فون را به‌طور کامل سایلنت می‌کند. با این‌حال چنان‌چه کاربران یکی از 2 دکمه تنظیم میزان بلندی صدا را فشار دهند؛ در این‌صورت صدای مربوط به رسانه پخش خواهد شد؛ در حالی‌که صدای اعلان‌ها و زنگ گوشی کماکان در وضعیت کاملا قطع شده باقی خواهد ماند.

متاسفانه برخی کاربرانی که هندست خود را به iOS 15 آپدیت کرده‌اند؛ حتی پس از فشردن دکمه‌های تنظیم بلندی صدا کماکان قادر به شنیدن صدای رسانه در حال پخش نخواهند بود. این مشکل عمدتا در خصوص استوری‌های اینستاگرام، Reels و یوتیوب به چشم می‌خورد. با این‌حال حتی برخی کاربران ادعا می‌کنند که مشکل فوق در تمامی برنامه‌ها مشاهده می‌شود.

سایر کاربران پیشگام در دریافت به‌روزرسانی iOS 15 ادعا می‌کنند که برخی ورژن‌های بتای عمومی سیستم‌عامل نیز با چنین مشکلی مواجه بوده‌اند. هنوز مشخص نیست که آیا این مشکل مشخصا از سیستم‌عامل iOS 15 ناشی شده یا به عدم سازگاری برخی برنامه‌ها با آن مربوط می‌شود.

شرکت فیس‌بوک در راستای رسیدگی به این مشکل با کاربران خود تماس گرفته و اعلام کرده که از مشکلات برخی کاربران برای شنیدن صدای خود در استوری‌های اینستاگرام آگاه است. همچنین غول رسانه اجتماعی وعده داده که این مشکل را برطرف خواهد کرد. این موضوع احتمالا بدان معناست که مشکل فوق قبل از هر چیز از سازگاری ضعیف ناشی می‌شود.

iOS 15 اولین آپدیتی است که دریافت آن برای کاربران آی‌فون اجباری قلمداد نمی‌شود. شرکت اپل حتی اعلام کرده که به انتشار آپدیت‌ها و پشتیبانی از سیستم‌عامل iOS 14 کماکان ادامه خواهد داد. بی‌تردید مواجهه با مشکلات قانونی، افشای اطلاعات محرمانه و نارضایتی کارمندان موجب شده تا اپل در سال 2021 دوران دشواری را پشت سر بگذارد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. لیلا ستوده نسب گفت:

    سلام من روی گوشی و آیپدم انجام دادم و کلا علاوه بر این موضوعات مشکل دیگه ای برای من به وجود اومده. من استاد دانشگاهم و کلاسهای آنلاین را از طریق برنامه دان انجام میدم، از روزی که آپدیت کردم وقتی وارد کلاس میشم نیم ساعت طول میکشه تا سیستم صوتی من فعال بشه مدام ارور میده و قطع میشه میکروفون رو برام فعال نمیکنه تا قبل از این آپدیت مشکلی نداشتم. در ضمن قبلا هم در سافاری و هم کروم سامانه باز میشد الان فقط در سافاری. پیشنهادی جهت حل مشکل من دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید