باهنر: خدا آخر و عاقبت احمدی نژاد را به خیر کند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ۱۸:۰۳
    کد خبر :344714

محمدرضا باهنر گفت: اولین کسی که شعار عبور از روحانی را مطرح کرد احمدی‌نژاد بود و امیدوارم خداوند آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.

اختلافات جناحی و رقابت های بی پایان همواره فراز و نشیب های زیادی را پیش روی سیاست داخلی ایران کرده است و حتی گاهی این رقابت ها به سیاست خارجی هم راه پیدا کرد و بعضا وضعیتمان در عرصه بین المللی تحت تاثیر این اختلافات قرار گرفت. بعد از گذشت یک سال از دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری انواع و اقسام اعتراضات را شنیدیم که مهمترین آن عبور از روحانی بود. بخش اعظمی از فضاسازی های که صورت گرفت متوجه رقیبان روحانی بود.

محمدرضا باهنر در گفت و گویی که با پانا داشته است اظهارات قابل تاملی می کند:

او با اشاره به خاطره ای از دولت سید محمد خاتمی عنوان می کند: بارها گفته‌ام من به آقای روحانی رأی نداده‌ام. در گذشته نیز با وجود اینکه هم حزبی نبودیم اما با هم بسیار رفاقت داشتیم من می‌گویم رقیب آقای روحانی هر کسی که هست زمانی که روحانی پیروز انتخابات می‌شود و حتی اگر دولت آقای روحانی تنها 50 درصد از قدرت لازم برای حل مشکلات را داشته باشد به عنوان رقیب آقای روحانی باید کمک کند قدرت دولت به 60 درصد برسد یا با تخریب قدرت او را به 40 درصد برسانم و بنده معتقدم کسی که تلاش می‌کند قدرت دولت مستقر از 60 درصد به 40 درصد کاهش پیدا کند آن فرد خائن به مملکت، نظام، انقلاب و خون شهداست زیرا دولت در رقابت با کشورهای دیگر کار می‌کتد.

در مجلس پنجم آقای ناطق نوری، رئیس مجلس و رقیب اصلی آقای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری بود. وقتی آقای خاتمی به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب شد از بد حادثه بنده که در زمان انتخابات به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی رقیب آقای خاتمی و رئیس کمیسیون تلفیق بودم. لایحه بودجه‌ که تصویب شد سخنگوی دولت در مصاحبه‌ای تلویزیونی به نام محمدرضا باهنر از من تشکر کرد و من وقتی این سخنرانی تلویزیونی را دیدم شوکه شدم بلافاصله به آقای مهاجرانی زنگ زدم و به شوخی به او گفتم شما مرا دست انداخته‌اید، گفت خیر در جلسه هیأت دولت بحث شد و و در آنجا بنده را موظف کردند که از طریق رسانه ملی از مجلس و به ویژه باهنر تشکر کنم. البته به دنبال رقابت‌های سیاسی هم بوده‌ایم اما کار خود را به نحو احسن انجام داده‌ایم شاید در بین رفقای ما هم کسانی باشند که به دنبال کارشکنی باشند مگر در اصلاح‌طلبان چنین افرادی وجود ندارند.

باهنر درباره شعار عبور از روحانی نیز گفت: اولین کسی که شعار عبور از روحانی را مطرح کرد احمدی‌نژاد بود و امیدوارم خداوند آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند اما در جریان‌های سیاسی کسی که پروژه عبور از روحانی را مطرح کرد دوستان تند اصلاح‌طلب بودند و در همان زمان من بلافاصله موضع‌گیری کردم و گفتم اصلا مسئله کنار گذاشتن دولت کار درستی نیست فارغ از اینکه روحانی بر سرکار باشد یا خیر؟ این‌گونه هیجان‌ها برای نظام سم است.

او در ادامه انتقاد به شعار عبور از روحانی گفت: الان کسی که می‌گوید باید از آقای روحانی عبور کنیم کم عقل‌است یا سوء نیت دارد، حتما اینکه بخواهیم از آقای روحانی عبور کنیم یا دولت تغییر کند اصلا گزینه مناسبی نیست اما دولت باید یک خانه‌تکانی داشته باشد زیرا برخی از وزراء خسته هستند و حوصله کارکردن ندارند و من خبری شنیدم که برخی از آقایان به آقای روحانی گفته‌اند که ما نمی‌توانیم در زمان بحران کار کنیم و بگذارید شخص دیگری بیاید و آقای روحانی گفته‌اند که اشکالی ندارد کار کنید. بنابراین باید نقد کنیم و البته از دولت حمایت کنیم تا مسائل و مشکلات حل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید