بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را کاهش داد

    کد خبر :694310

به گزارش رویترز، براساس اعلام بانک مرکزی کانادا نرخ بهره از ۱.۷۵ درصد به ۱.۲۵ کاهش یافته است. این بانک شیوع کرونا را یک «شوک منفی قابل‌توجه» برای دورنمای اقتصادی کانادا و جهان خواند و پیش‌بینی کرد که همزمان با گسترش کرونا، اعتماد کسب و کارها و مصرف کنندگان تحلیل پیدا کرده و در نتیجه فعالیت‌های اقتصادی بیش از پیش وارد رکود می‌شود.

در بیانیه بانک مرکزی کانادا آمده است: همزمان با تحول شرایط، شواری مدیریتی بانک مرکزی در صورت لزوم تطبیق و تنظیم هر چه بیشتر سیاست‌های پولی در راستای حمایت از رشد اقتصادی و متناسب نگه داشتن تورم، اعلام آمادگی می‌کند.

در طول پنج سال اخیر این نخستین باری است که بانک مرکزی کانادا اقدام به کاهش نرخ بهره می‌کند. آخرین باری که این بانک نرخ بهره را به اندازه ۵۰ نقطه پایه کاهش داد به مارس ۲۰۰۹ و همزمان با بحران مالی جهان مربوط می‌شود.

به گزارش ایبنا،فدرال رزرو آمریکا در اقدامی اضطراری که به منظور مقابله با تاثیر ناشی از کرونا بر بزرگ‌ترین اقتصاد جهان طراحی شده است، روز گذشته نرخ بهره را به اندازه نیم درصد کاهش داد. بانک مرکزی کانادا اعلام کرد که همزمان با فعالیت قابل قبول بازار، این نهاد به منظور حصول اطمینان از وجود نقدینگی کافی در نظام مالی این کشور، به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید