«باقر نمازی» آزاد نشده، به مرخصی آمد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ۱۵:۰۲
    کد خبر :217145

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه آخرین آمار از قضات متخلف با اشاره به تاکید رییس قوه قضاییه بر معرفی اسامی و عکس قضات متخلف، گفت: این هشدار دنباله هشدارهای ریاست قوه قضاییه بود که اگر متخلفی پیدا شود و اگر جرمشان قطعی شد، به هر طریقی به مردم معرفی می شوند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و بیست و چهارمین نشست خبری با اهالی رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و یوم الله 22 بهمن گفت: از صمیم قلب از خداوند تشکر می کنم که در حدود چهار دهه عنایات خود را شامل این کشور کرده و امروز کشوری مستقل داریم و از همه اسارت هایی که از ناحیه قدرت بزرگ به ملت شریف ایران وارد می شد، رهایی پیدا کردیم.

وی گفت: حضور مردم در همه مقاطع و به‌خصوص در راهپیمایی دهه فجر همواره پرشور بوده که مردم ما در چهار دهه همیشه در صحنه بودند و در آینده هم مطمئنا بر همه مشکلات پیروز خواهیم شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه آخرین آمار از قضات متخلف با اشاره به تاکید رییس قوه قضاییه بر معرفی اسامی و عکس قضات متخلف، اظهار کرد: همانگونه که در نشست های مختلف گذشته گفتیم بر این باوریم که در همه دستگاه ها باید حساسیت لازم برای مبارزه با فساد باشد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: اگر با فساد مبارزه شود زحمات، تلاش ها و آبرو و حیثیت افراد مصون می‌ماند و به نفع مجموعه است. در دولت ممکن است هزار تا کارمند و مدیر خدوم باشد، اما اگر یک فرد تخلف کند ممکن است زحمات دیگران مخدوش شود، در قوه قضاییه هم به همین صورت است و ما هزار قاضی زحمتکش داریم و اگر فردی تخلف کند علاوه بر اینکه دستگاه قضایی را برای مردم خدشه دار می کند زحمات قضات خدوم را از بین می برد. به قضات گفته شده که مراقب باشند تا شیطان صفتان آن‌ها را وسوسه نکنند. این هشدار هم دنباله همان هشدارهای ریاست قوه قضاییه بود که اگر متخلفی پیدا شود و قاضی تخلف کند و اگر جرمشان قطعی شد، به هر طریقی به مردم معرفی می شوند. ممکن است برخی همکاران بگویند به حیثیت قضات ضربه می‌زند، اینجا باید ببینیم معرفی نکردن چقدر ضرر می زند، اگر بعد از این هشدارها قاضی یا کارمندی تخلف کند و جرم محرز شود، قطعا معرفی خواهند شد.

حتما زور قوه قضاییه به مافیای خودرو می‌رسد

محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسیدگی به پرونده شرکت تعاونی منطقه 18 شهرداری تهران به کجا رسید؟ گفت: این پرونده تعداد قابل توجهی شاکی دارد و شکات هم عمدتا کسانی هستند که در ابتدا ساکن و عضو اصلی تعاونی نبودند و از کسانی که از اعضای تعاونی بودند، سهم خریدند. بعد از آن چون سهم آن فرد عضو را خریدند، مدعی شدند.

وی افزود: این پرونده مراحل نهایی را طی می‌کند و احتمالا یک یا دو هفته دیگر کیفرخواست آن صادر و به دادگاه ارسال خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره برنامه دستگاه قضایی برای قضات متعهد گفت: باید افرادی را که خدمت با ارزشی ارائه می دهند تشویق کرد. ما قضاتی داریم که سالیان سال از وقت شخصی و خانوادگی خود کسر کرده و در ساعات غیراداری به کار مشغول هستند و احکام متقنی صادر می‌کنند. در حال حاضر دادسرای انتظامی قضات کسانی که خدمات شایسته داشتند را به ریاست قوه معرفی می کند و تشویق مادی و غیرمادی می شوند. معاونت فرهنگی قوه قضاییه هم این موضوع را در دستور کار دارد، البته سال‌های گذشته هم بود، اما ساز و کار مشخصی نداشت، این در حالیست که افرادی هم که تخلف می کنند باید مجازات‌شان سخت تر از دیگران باشد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس سازمان محیط زیست در رابطه با مافیای خودرو صحبت کرده و گفته که حتی زور رییس‌جمهور هم به این مافیا نمی رسد، آیا زور قوه قضاییه به مافیای خودرو می‌رسد؟ گفت: اعتقاد دارم زمانی که یک مدیر صحبتی می‌کند، مستند صحبت کند و قبل از آن هم به مراجع قانونی اطلاع دهد. فکر می‌کنم که خود رئیس جمهور هم این صحبت را قبول داشته باشد. در هر حال حاضر اگر این موضوع صحت داشته باشد و وزرا و معاونان هم از آن خبر داشته باشند، باید سوال کرد که چه کسی به آن‌ها مجوز می‌دهد و پلاک گذاری می‌کند و اگر اسنادی در خصوص این مافیا وجود داشته باشد، اسناد را ارسال کنند و حتما زور قوه قضاییه به آن‌ها می‌رسد و رسیدگی هم خواهد کرد.

«باقر نمازی» آزاد نشده، به مرخصی آمد

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره باقر نمازی گفت: ایشان آزاد نشدند و مانند هر زندانی به مرخصی آمده است.

وی ادامه داد: بسیاری از محکومین به مرخصی می روند و مرخصی وی سه روز بوده و تقاضا کرده که نیاز است به پزشک مراجعه کند و به همین دلیل نیاز است که مرخصی‌اش دو سه روز دیگر تمدید شود و بر همین اساس مرخصی وی سه روز دیگر تمدید شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: گمان می کنم مرخصی وی تمام شده است. مجددا می‌گویم که وی سه روز مرخصی داشته و سه روز دیگر هم تمدید شده است.

وی در پاسخ به سوال مجدد خبرنگار مبنی بر اینکه آیا آزادی دایمی وی مطرح نبوده است؟ گفت: خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید