بازی های رایانه ای که کودکان و نوجوانان هرگز نباید بازی کنند

    کد خبر :903558
بازی های رایانه ای که کودکان و نوجوانان هرگز نباید بازی کنند

برخی بازی های رایانه ای در دسترس کودکان و نوجوانان هستند که میتوانند آثار مخربی را در پی داشته باشند و والدین باید بتوانند بر استفاده از بازی های مناسب شرایط سنی فرزندان خود نظارت کنند.

1- مجموعه بازی های Grand Theft Auto که به اختصار GTA نامیده می‌شود؛ این بازی در سبک اکشن ماجرایی بوده و به صورت تک نفره و چند نفره بازی می‌شود. صحنه‌های جنسی، مواد مخدر، درگیری و خشونت، بددهانی، شکنجه، سرقت، مصرف الکل و … جزء محتواهای نامناسب بازی‌های GTA می‌باشند که باعث شده‌اند این بازی شرایط لازم برای دریافت مجوز انتشار قانونی در کشور را نداشته باشد اما این بازی به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد یا فروشگاه های بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی به فروش می‌رسد.

2- بازی Counter-Strike یکی دیگر از بازی هایی است که طبق رده بندی سنی ارائه شده توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای به سبب خشونت و درگیری بالا در رنج سنی 18+ قرار گرفته اما مخاطبان این بازی بیشتر نفرات کمتر از این رنج سنی هستند.

 

3- مجموعه بازی های Battlefield نمونه ای دیگری از بازی های کامپیوتری است، داستان بازی نیز به صورتی است که ممکن است بازیکن در پایان برخی از قسمت‌ها احساس یاس و ناامیدی داشته باشد و در نهایت در نظر داشته باشید که با توجه به حضور برخی از کاراکترها ممکن است کلمات نامناسبی نیز به گوش برسد و همچنین دارای صحنه های همراه با درگیری و خشونت بالا است که در رنج سنی 18+ دسته بندی می‌شود اما در استفاده از آنها به این موضوع توجه نمی‌شود.

حتی برخی بازی های داخلی مانند شمشیر نادر یا فصل قیام درکنار پرداختن به داستان های بومی اما به سبب خشونت و درگیری بالا در بازی و نمایش قتل و خونریزی مورج رفتارهای خشن برای مخاطبان خارج از سن قانونی خود باشند پس نظارت و توجه والدین رکن اساسی در استفاده از بازی های رایانه ای است.

محمدحسین شاه آبادی کارشناس بازی های رایانه ای گفت: نگاه مثبت و منفی نسبت به بازی های رایانه ای وجود دارد که باید مورد توجه خانواده قرار گیرد تا از تخلف جلوگیری شود.

شاه آبادی گفت: زمانی که بازی وارد ذهن کودک شود و او را به تصور وادار کند، فرد دچار استرس و وحشت می شود که قطعا آسیب های روحی شدیدی به کودک وارد می کند.

این کارشناس بازی های رایانه ای گفت: زمانی که کودکان و نوجوانان تاثیرات منفی بازی را بر ضمیر ناخودآگاه خود احساس می کنند، نگاه آنها به جوامع و محیط اطرافشان تغییر می کند که این عامل مهمی است، تأثیر منفی زیادی بر مردم دارد.

به گفته شاه آبادی سبک زندگی در خانواده تاثیر به سزایی بر روی گرایش به بازی های رایانه ای دارد پس خانواده ها باید سعی کنند با نظارت بر سبک زندگی کودکان و ایجاد تفریحات دیگر آنها را از آسیب ها دور نگهدارند.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید