بازگشت یک خواننده بعد ۱۲ سال

    کد خبر :682302

گروه موسیقی «بانگ نو» به سرپرستی نسترن هاشمی و خوانندگی مهیار شادُروان در ششمین جشنواره موسیقی فجر تازه‌ترین کنسرت خود را برگزار می‌کند.

مهیار شادُروان خواننده و مدرس شناخته شده موسیقی ایرانی که بعد از ۱۲ سال دوری از جشنواره موسیقی فجر در رویداد سی و پنجم موسیقی فجر حضور دارد با اشاره به برگزاری این کنسرت توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته روز دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه گروه موسیقی «بانگ نو» به سرپرستی نسترن هاشمی کنسرتی را در چارچوب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه خواهد برد. در این کنسرت آثاری از حسین منزوی، شفیعی کدکنی و سیمین بهبهانی در حال و هوای چهارگاه، نوا و دشتی و ساز و آوازهایی در دستگاه همایون طی بخش‌های جداگانه پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تازه‌ترین اجرای زنده من با همراهی گروه ۱۲۰ نفره «چهاربانگ» با اجرای یک سمفونی عاشورایی بود. این در حالی است که حضور در آلبوم آهنگسازان معتبر حوزه موسیقی از جمله فضل‌الله توکل، جهانشاه برومند و سایر استادان موسیقی ایرانی از جمله کارهایی است که طی این سال‌ها در حوزه اجرایی موسیقی انجام داده‌ام. البته همان طور که علاقه‌مندان موسیقی ایرانی می‌دانند عمده تمرکز بنده در عرصه موسیقی مبتنی‌بر حوزه آموزش آواز است که خوشبختانه در شرایط خوبی قرار دارد اما آنچه برای من در حوزه اجرایی مهم است گزیده‌کاری است که بنا به شرایطی که در حوزه برای خودم قائل هستم کمی سختگیرم.

شادُروان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بنده آنچنان با موضوع «تحریم» یا «انصراف» از جشنواره موسیقی فجر موافق نبوده و نیستم چرا که معتقدم با تحریم مشکلی حل نمی‌شود. گرچه قطعاً بر این باورم دوستانی که تا به امروز تصمیم به انصراف از جشنواره موسیقی فجر گرفته‌اند از سر مواضع دلسوزانه برای شرکت در جشنواره منصرف شدند. اما به هر حال هر هنرمندی بنا به دیدگاه خود به ماجرا نگاه می‌کند که باید به آن احترام گذاشت. اما بنده معتقدم ما هنرمندیم و اگر اعتراضی هم نسبت به موضوعی داریم می‌توانیم با زبان هنر اعتراض یا انتقادمان را عینیت بخشیم. به همین جهت بنده شخصاً ترجیح دادم تا در صحنه باشم و در اجرای موسیقی اگر هم نقدی دارم بیان کنم. شرایطی که فکر می‌کنم می‌تواند به جای انصراف فضای بهتری را در این شرایط ایجاد کند.

به گزارش مهر ،کنسرت گروه «بانگ نو» به سرپرستی نسترن هاشمی و خوانندگی مهیار شادروان ساعت ۲۱:۳۰ روز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه در تالار خلیج فارس بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

مهیار شادروان از خوانندگان مطرح موسیقی اصیل ایرانی است که تحصیلات خود در رشته زبان و ادبیات فارسی به پایان رسانده است. وی از نوجوانی در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی تعلیم سه تار دیده و همزمان با ردیف آوازی عبدالله داومی به روایت و صدای محمود کریمی آشنا شده است. او از جمله هنرمندانی است که ردیف‌های آوازی و شیوه منسوب به حسین طاهرزاده و نیز دوره‌های مرکب خوانی و عالی را نزد محسن کرامتی فرا گرفته است و از شاگردان برجسته وی به شمار می‌رود.

«عشق چیستی» به آهنگسازی فضل الله توکل، «خانه ام ابری است» به آهنگسازی سیامک جهانگیری، «گوشه‌های نهان صبح» به آهنگسازی سیروس جمالی، پوئم سمفونی «کاروان عشق» به آهنگسازی سعید اربانی، «عشق و شب و شیدایی» و حضور در چندین پروژه موسیقایی از جمله فعالیت‌های او در عرصه موسیقی محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید