بازگشت رونق به تولید در صورت مهار تورم

    کد خبر :985068
صدیف+بدری

صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی درخصوص شعار سال مبنی بر مهار تورم ، رشد تولید افزود: سالیان زیادی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عناوین مختلفی شعار سال را حول محور تولید تعریف و نام‌‌گذاری می‌کنند‌.

وی افزود: در سال جدید به واسطه اینکه در سالی که گذشت تورم بسیار زیادی را شاها بودیم و گرانی‌ها مردم را آزار داد و ما جلسات متعددی را با دولتمردان به منظور مدیریت بهتر اقتصادی و بررسی علل اصلی مسائل پیش آمده داشتیم، رهبر انقلاب بر مهار تورم تاکید کردند‌.

بدری یادآور شد که همانطور که رهبر انقلاب در گذشته تاکید فرموده بودند، تورم ام‌المصائب و آفت اصلی تمام حوزه‌های اقتصاد است. تا زمانی که تورم افسارگسیخته و کنترل نشده باشد درآمد و هزینه همخوانی ندارند.

نماینده مردم اردبیل گفت: این عدم تناسب بین درآمد و هزینه فقط و فقط زمانی حل می‌شود که تورم کاهش یابد و مدیریت و کنترل شود در غیر این صورت هرچقدر حقوق افزایش یابد به تناسب آن یا چه بسا بسیار بیشتر، شاهد گرانی و سوداگری دلالان در بازارهای مختلف و اساسی مردم خواهیم بود.

وی ابراز کرد: برای مهار تورم لازم است که به بخش تولید اهمیت دهیم. بازار دلالی را با ترفندها و خلاقیت‌های اقتصادی مدیریت و کنترل کنیم و از تجربیات گذشته درش بگیریم.

بدری اظهارداشت: تداوم تورم افسارگسیخته موجب کاهش هرچه بیشتر ارزش پول ملی می‌شود و این کاهش ارزش پول ملی زندگی را برای مردم سخت و روابط بین‌المللی کشورمان را دچار خدشه می‌کند. طوری خواهد شد که تامین مایحتاج برای مردم بسیار دشوار می‌شود.

نماینده مردم اردبیل درمجلس انتها خاطرنشان کرد: با تمام این اوصاف، مهار تورم باید اولویت تمام دستگاه‌های تاثیرگذار باشد تا با جلوگیری از سوداگری و دلالی، رونق را به چرخه تولید برگردانند.

افکارنیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید