بازگشت دوباره دلار بر مدار صعود

    کد خبر :1002232
افزایش قیمت دلار

بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری مورد حمایت خریداران دلار قرار گرفت. برخی از معامله گران مدعی بودند اسکناس آمریکایی در بازار امروز از مرز حمایتی 48 هزار و 800 تومان عبور کرد و تا پله هفتم کانال 49 هزار تومان بالا رفت؛ با این حال نتواست خود را به مرز حمایتی 49 هزار و 800 تومان برساند.هفته گذشته هم قیمت دلار یکبار به سمت این مرز حرکت کرد و در این مرز مورد حمایت قرار نگرفت.

آنطور که برخی از رسانه ها اعلام کرده اند ظهر امروز هر دلار آمریکا در محدوده 49 هزار و 600 تومان به فروش رسید که نسبت به عصر پنجشنبه 800 تومان بالا تر بود.

به نوشته اقتصاد نیوز؛ در هرات هم نرخ دلار در شروع معاملات نقدی امروز با گپ مثبت یک هزار تومانی باز شد .همین امر باعث شد بازیگران ارزی تهران با خیال راحت تری در موقعیت خرید قرار بگیرند.برخی از معامله گران می گفتند دلار در هرات تا 49 هزار و 700 تومان بالارفت؛ البته در ادامه معاملات به سمت نیمه کانال مذکور برگشت.

نرخ حواله درهم نیز امروز با گپ مثبت باز شد و تا 13 هزار و 700 تومان پیشروی کرد.این قیمت نسبت به دو روز قبل تقریبا 300 تومان رشد را نشان می دهد.

اثر سیگنال های سیاسی روی بازار دلار

در روز جمعه 26 خرداد ماه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جدید‌ترین اظهارنظر خود از عدم دستیابی به توافق جدید با ایران خبر داد که انتظار می‌رود این خبر بر رفتار معامله‌گران در هفته پیش‌رو موثر باشد. متیو میلر، در تازه‌ترین نشست خبری خود در رابطه با موضوع توافق با ایران گفت: در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هیچ توافقی حاصل نشده است.

از سوی دیگر،آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری درباره چشم انداز تفاهم با ایران گفت: برخی از گزارش‌هایی که در مورد توافق در مورد مسائل هسته‌ای یا درباره بازداشت شدگان دیده‌ایم، دقیق و درست نیستند و صحت ندارند.

تحلیلگران سیاسی و اقتصادی بر این باورند که خبر مذکو در اولین روز هفته بر روی رفتار معامله‌گران تاثیر صعودی گذاشت.

اظهارات منفی مقامات آمریکایی در حالی است که در روزهای اخیر ادعای برخی از رسانه های خارجی پیرامون جزئیات توافق ایران و آمریکا بر سر بازار ارز و سکه سنگینی می کند.

اگرچه خبر توافق هسته ای رد شد اما اخبار زیادی درباره نحوه آزاد سازی منابع بلوکه شده و تبادل زندانیان منتشر شد. برخی از معامله گران قدیمی می گویند باید اثر این اخبار بر انتظارات محک بخورد به همین دلیل آنان تاکید دارند خبرهای مثبت منتشر شده خاصیت دست اندازی دارند و مانع حرکت دلار به سمت کانال 50 هزار تومان شد.

در شرایط فعلی مرز 49 هزار و 900 تومان اولین مرز مقاومتی است؛ در صورتی که دلار از این مرز رد شود پس از آن سقف قیمتی 50 هزار و 700 تومان را پیش‌رو دارد.

قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا، امروز نیز روند کاهشی خود را متوقف نکرده و در سطح پایین‌تری قرار گرفته است.

قیمت دلار امروز ‌‌‌شنبه 27 خرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش جزیی 10 تومانی نسبت به روز قبل در سطح 41 هزار و 349 تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو در این مرکز بر خلاف روند کاهشی قیمت دلار، یک کانال بالاتر رفته و رقم 45 هزار و 171 تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز قبل افزایش تقریبا 270 تومانی داشته است.

قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 259 تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 37 هزار و 590 تومان، 41 هزار و 64 تومان و 10 هزار و 235 تومان درج شده است.

همچنین قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز 27 خرداد 1402 در مرکز مبادله ارز و طلا در سطح 2 میلیون و 270 هزار تومان قرار دارد.

قیمت ارز توافقی

قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان نیز مشابه با روند مرکز مبادله تنها با افزایش قیمت یورو همراه شده است.

قیمت دلار امروز شنبه 27 خرداد ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ساعت 13:00) بطور میانگین 40 هزار و 971 تومان اعلام شده که نسبت به روز قبل کاهش نامحسوس 20 تومانی داشته است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز با افزایش 220 تومانی، رقم میانگین 44 هزار و 669 تومان برای آن درج شده است.

این نرخ‌ها در حالی است که قیمت دلار در بازار آزاد یعنی قیمتی که بانک مرکزی آن را غیررسمی می‌خواند در سطح بالاتری قرار دارد؛ قیمت دلار در بازار آزاد با اختلاف تقریبا 9 هزار تومانی در کانال 49 هزار تومان قرار دارد.

افزایش قیمت طلا و سکه

قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز در محدوده 2میلیون و 358 هزار و 500 تومان به فروش رسید که نسبت به دو روز قبل 50 هزار و 800 تومان رشد کرده بود.

قیمت سکه امامی هم امرو تا مرز 29 میلیون و 700 هزار تومان بالا رفت اما ظهر امروز در محدوده 29 میلیون و 400 هزار تومان به فروش رسید.این قیمت در مقایسه با روز پنجشنبه گذشته افزایش 600 هزارتومانی را نشان می دهد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید