بازگشت برخی از محدودیت‌های کرونایی به کیش

    کد خبر :724018

دکتر محمدرضا رضانیا در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مصوبات بیستمین جلسه شورای سلامت کیش، افزود: برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، مجامع و گردهمایی‌ها به علت شرایط ویژه منطقه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم مانند عقد، عروسی، جشن تولد و عزاداری تا اطلاع ثانوی ممنوع است، اضافه کرد: برگزاری کنسرت‌ها نیز همچنان تا اطلاع ثانوی ممنوع و بازگشایی مهدکودک‌ها که بنا بر مصوبه شورای ملی کرونا قرار بود از اول تیر در مناطق سفید انجام شود تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

رضانیا ادامه داد: کلیه دستگاه‌های دولتی مستقر در جزیره می‌بایست تا اطلاع ثانوی نسبت به لغو مأموریت‌های غیرضروری اقدام کنند.

وی اضافه کرد: پرسنل اداری و سازمانی که به مأموریت اجباری یا مرخصی می‌روند در بازگشت، حداقل به مدت ۵ روز باید در قرنطینه باشند و پس از انجام تست در صورت منفی بودن می‌توانند در محل کار خود حضور یابند.

سخنگوی شورای سلامت کیش خاطرنشان کرد: افراد دارای بیماری کووید ۱۹ باید به مدت ۲۱ روز بدون احتساب مرخصی استحقاقی در قرنطینه به سر ببرند.

وی ادامه داد: کلیه پرسنل دارای بیماری‌های زمینه‌ای و زنان باردار نباید در محیط کار حضور یابند و مدیران مکلف‌اند تمهیدات لازم را جهت دورکاری یا مرخصی نامبردگان فراهم آورند.

رضانیا اظهار کرد: محدودیت در سفرهای دریایی اعمال خواهد شد که برنامه‌ریزی و چگونگی اجرای آن به کمیته نظارت ستاد بحران ارجاع شد که پس از تصمیم‌گیری اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، ادارات و نهادها، بانک‌ها و مؤسسات بیمه، دفاتر ثبت اسناد رسمی و اصناف مکلف به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و به‌هیچ‌عنوان نباید به ارباب‌رجوع فاقد ماسک خدمات‌دهی کنند.

سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به اینکه مسئولیت اجرای این مصوبه بر عهده مدیران مراکز فوق‌الذکر‌است، اظهار کرد: کلیه ایرلاین ها و شرکت‌های هواپیمایی مکلف‌اند بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و ژل ضدعفونی به مسافران خود ارائه کنند. همچنین نظارت بر استفاده از ماسک در طول پرواز به عهده پرسنل و کروی پروازی بوده، در صورت اعلام موارد تخلف بر خود لازم صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: همچنین مصوب شد طرج جامع مقابله با کرونا در جزیره کیش تهیه و به مرحله اجرا گذاشته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید