بازگشت احتمالی فوتبال هفت نفره به رشته‌های پارالمپیک ۲۰۲۴

  • ورزشی
  • شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ۹:۵۵
    کد خبر :580541

رئیس انجمن فوتبال هفت نفره از برخی رایزنی‌های صورت گرفته برای بازگشت این رشته به جمع رشته‌های پارالمپیکی و احتمال محقق شدن آن برای پارالمپیک ۲۰۲۴ خبر داد.

 فوتبال هفت نفره که همواره از رشته های حاضر در فهرست رشته های پارالمپیکی بود و حتی رقابت بهترین تیم های این رشته در پارالمپیک ریو هم برگزار شد، سال ۹۳ با تصمیم هیات رئیسه کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC ) از فهرست رشته های حاضر در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کنار گذاشته شد.

مشابه این تصمیم بهمن ماه سال گذشته و برای نهایی شدن ۲۲ رشته حاضر در پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه هم اتخاذ شد تا اینگونه غیبت این رشته در مهترین رویداد مربوط به ورزشکاران جانباز و معلول نزدیک به یک دهه شود.

به گزارش مهر،همین مسئله با واکنش بسیاری از کشورهای فعال در فوتبال هفت نفره مواجه شده است. اعتراض آنها به صورت رسمی در نشستی که در جریان مسابقات اخیر جام جهانی به میزبانی سویا اسپانیا برگزار شد، مطرح و قرار بر این شد تا بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

مصطفی الهی رئیس انجمن فوتبال هفت نفره که در نشست برگزار شده در سویا اسپانیا حضور داشت گفت: کنار گذاشتن فوتبال هفت نفره از بازی های پارالمپیک مسئله ای نبود که بسیاری از کشورها با آن به راحتی کنار بیایند. فوتبال هفت نفره در خیلی از کشورها طرفداران زیادی دارد و برای مسئولان ورزش جانبازان و معلولان آنها مهم است که در این رشته برای پارالمپیک تیمداری کنند.

وی تصریح کرد: پیش از نشست اسپانیا نامه ای با امضای مسئولان بسیاری از کشورهای فعال در فوتبال هفت نفره تهیه شده بود تا در اختیار تصمیم گیرندگان جهانی این رشته قرار بگیرد. این کار طبق برنامه انجام شد. نمایندگان خیلی از کشورها هم اعتراضات تندی نسبت به این اقدام کمیته ملی پارالمپیک داشتند و اعتراض خود را به گوش مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال هفت نفره رساندند. در کل اینکه زمان زیادی از نشست موردنظر به مطرح شدن اعتراضات نسبت به حذف فوتبال هفت نفره از پارالمپیک و بررسی آن اختصاص پیدا کرد.

رئیس انجمن فوتبال هفت نفره در مورد نتیجه نشست موردنظر و اقدامات انجام شده در آن نیز گفت: قرار بر این شد تا مسئولان جهانی فوتبال هفت نفره موضوع را پیگیری کنند. برای بازگشت فوتبال هفت نفره به فهرست بازی های پارالمپیک اراده جدی وجود دارد. حتی احتمال اینکه این رشته در فهرست بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس هم قرار بگیرد، وجود دارد.

الهی تاکید کرد: برای پارالمپیک دو دوره آینده (پاریس) هم این اتفاق نیفتد قطعاً پیگیری ها تا آنجا ادامه خواهد داشت که برای پارالمپیک ۲۰۲۸ شاهد رقابت دوباره ورزشکاران این رشته باشیم. ایران مانند خیلی از کشورها مصمم به انجام این مهم است به خصوص که تیم ما از مدال آوران این رشته است. در پارالمپیک ریو تیم ایران نایب قهرمان شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید