بازگرداندن دستمزد‌های «شهرزاد» غیرمنطقی است

    کد خبر :549357

بازیگر «شهرزاد» فرضیه برگرداندن دستمزدهای این سریال را غیرمنطقی می داند و اعتقاد دارد که بازیگران و عوامل در هنگام عقد قرارداد اطلاعی ندارند که این پول از کجا آمده است.

مهدی سلطانی درباره اتفاقاتی که به تازگی برای سرمایه گذاران سریال «شهرزاد» به وجود آمده اظهار داشت: بله من هم مانند شما در جریان این حواشی هستم، اما سوال من از افرادی که ادعا می کنند باید این پول ها بازگردد این است عوامل و بازیگران در حین قرارداد چگونه باید متوجه شوند که این پول ها از چه طریقی آمده؟! از کجا معلوم این پول ها از طریق اختلاس و یا پولشویی آمده و هر چند هنوز هم این موضوع به طور کامل ثابت نشده، شاید با آن پول رفته اند کار دیگری کرده اند و یا سرمایه گذاری دیگری انجام داده اند.

در واقع رقم سرمایه ساخت سریال «شهرزاد» هم در مقایسه با آن پولی که از طریق وام گرفته شده بسیار ناچیز است. اگر اینطور باشد باید بسیاری از مردم بیایند پول هایی که به عنوان دستمزد از کارخانه ها و شرکت های مختلف گرفته اند پس بدهند چون آنان هم اطلاعی ندارند دستمزدی که گرفته اند از چه طریقی جمع آوری شده است.

بعضی از تیم‌های شناخته شده فوتبال هم مشخص شده اسپانسر‌هایی داشته اند که پول و حمایتشان از راه غیر قانونی تامین شده. آیا بازیکنان باید دستمزدشان را پس دهند و یا اگر آن تیم کاپ یا جامی هم برده باید آن را پس دهد؟ بازیکن فوتبال، هنرپیشه، کارگر، فروشنده و یا خریدار از کجا بفهمد قراردادی که می‌بندد پولش از راه درستی تامین شده؟

وی در ادامه افزود: متأسفانه فساد در جامعه آنقدر زیاد شده که آدم نمی داند پولی که به دستمان می رسد درست یا غیر قانونی است. به نظرم گفته های برخی افراد که می گویند پولی که شما گرفته اید دقیقاً همان پولی بوده که تهیه کنندگان از طریق پولشویی به دست آورده اند، غیرمنطقی است و با عقل جور در نمی آید.

سلطانی درباره دلیل اصلی چنین اتفاقاتی که در چند سال اخیر به وضوح در برخی فیلم های سینمایی و به خصوص آثار نمایش خانگی مشاهده شده گفت: متأسفانه در کشور ما در حال حاضر بودجه های فرهنگی به گونه ای است که فیلم های تمیز را فقط می توان با پول های کثیف ساخت.

شما نگاه کنید سریال «شهرزاد» و یا برخی از فیلم هایی که تهیه کنندگان و سرمایه گذارانشان را می شناسیم جزو آثار با کیفیت و خیلی خوب هستند و تاکنون نیز با بازخوردهای بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده اند و به اصطلاح فیلم های تمیزی هستند. در واقع مشکل اصلی به این برمی گردد که در کشور ما بودجه هایی که باید برای فیلم های به اصطلاح تمیز اختصاص داده شود صرف نمی شود.

بازیگر مجموعه های «در مسیر زاینده رود» و «مدینه» در ادامه افزود: مشکل دیگر این اتفاق به این برمی گردد که سرمایه گذاران برای تولید آثار تلخ و ملودرام ریسک پذیر نیستند و بیشتر ترجیح می دهند به سراغ کمدی هایی بروند که سر و ته ندارند و برخی از آنها تا مرز ابتذال و مستهجن بودن نیز پیش می روند. تولید سریالی مانند «شهرزاد» برای یک سرمایه گذار آن هم در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور علاوه بر هزینه های سنگین، ریسک بالایی را نیز می طلبد.

آنان به تنها مسئله ای که فکر می کنند این است که آیا این هزینه بازگشت خواهد داشت یا خیر. به غیر از این تنها راهی که می توان با آن آثار فاخر تولید کرد باید ارگان و یا نهاد قدرتمندی در سرمایه گذاری کل کار مشارکت کند و جز این ساخت چنین آثاری واقعاً امکان پذیر نیست.

وی در پایان درباره دلیل اصلی تولید انبوه آثار کمدی که طی سال های اخیر روی پرده سینماها رفته اند نیز گفت: با یک حساب سرانگشتی ساده می توان فهمید که چرا در سال های گذشته کمدی های پیش پا افتاده و سخیف بالاتر از حد استاندارد ساخته شده اند.

آثاری که کمترین نقد آنچنانی هم به آنها نمی شود و در میان مخاطبان نیز متأسفانه خواهان بسیاری دارد. سرمایه گذاران اینگونه آثار می گویند یا فیلم نمی سازم یا اگر هم بسازم باید در کمترین مدت سه برابر هزینه ای که کرده ام به من بازگردد! بارها نیز شنیده‌ایم و دیده ایم که از برخی بازیگران ناشناخته به بهانه مشارکت در کار هزینه هایی دریافت می شود.

اکثر این افراد که بازیگری نیز بلد نیستند به عشق و دغدغه شهرت و دیده شدن به کار‌هایی گمارده می‌شوند که تخصصش را دارند و نه مهارتش را. گاهی هم در دام سودجویان می افتند که سوراخ دعاها را خوب پیدا کرده اند . در نهایت خروجی این آثار را هم که شما بهتر از من می دانید در چه سطحی قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید