بازنشستگی 300 هزار معلم سونامی کمبود نیرو راه می‌اندازد

    کد خبر :24970

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت : بازنشستگی300 هزار معلم تا پایان سال 99، سونامی کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه به راه می‌اندازد. محمد بیرانوندی اظهار داشت: تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش در سال‌های آینده به مشکلی جدی تبدیل خواهد شد.
بنابر اعلام روز یک شنبه خبرگزاری ملت بیرانوندی افزود: برخی کارشناسان خروج 600 هزار معلم از آموزش و پرورش در هشت سال آینده و جذب کم نیروی انسانی را به سونامی کمبود نیروی انسانی تعبیر می‌کنند.
رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس دهم با بیان اینکه تا پایان سال 99 بیش از 300 هزار معلم به سن بازنشستگی خواهند رسید، اظهار کرد: این روند ادامه خواهد داشت و تا سال 1404 نیز 300 هزار معلم دیگر از بدنه آموزش و پرورش خارج می‌شوند که رقمی قابل تامل است.
بیرانوند با اشاره به اینکه ظرفیت تربیت نیروی انسانی در عرصه آموزش و پرورش زیاد نیست و در سال‌های گذشته صرفا حدود 92 هزار معلم آموزش دیده‌اند، تصریح کرد: نیروهای مورد نیاز تاکنون از طریق ماده 28 قانون و مجوزهای مجلس و فارغ التحصیلان دانشگاه شهید رجایی تامین شده است اما در سال‌های آینده ادامه این روند پاسخگوی نیروی مورد نیاز نیست.
وی با تاکید بر اینکه مسوولان وزارت آموزش و پرورش باید در سال‌های ‌گذشته اقدام اساسی و جدی در راستای تربیت معلم انجام می‌دادند، یادآور شد: این در حالی است که هیچ گونه برنامه ریزی در این زمینه انجام نشده و از سه سال گذشته مسوولان به فکر رفع دغدغه تامین نیروی انسانی افتاده‌اند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه برخی اقدامات در آموزش و پرورش نیز موجب شده تا نیاز به معلم بیش از گذشته شود، افزود: مثلا راه اندازی پایه ششم ابتدایی، پیش بینی افزایش هنرستان‌ها و نیاز به معلمان فنی و حرفه‌ای بیشتر منجر به افزایش نیاز به نیروی انسانی در برخی حوزه‌ها می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید