بازدید معاون اول رییس‌جمهور از پروژه آزاد راه تهران – شمال

    کد خبر :37865

امروز معاون اول رئیس جمهوری از پروژه آزاد راه تهران- شمال بازدید کرد.

معاون اول رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مستضعفان و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل بارها از روند اجرایی ساخت این آزادراه مهم بازدید و برای تسریع در اجرای عملیات آن دستورهای لازم را صادر کرده اند.

پیشرفت قطعه یک این آزاد راه تا پایان سال ۱۳۹۳ و میانگین ۱۹ سال گذشته فقط ۳۳ درصد بوده، اما با تلاش تمام دست اندرکاران دولت یازدهم پیشرفت این قطعه از ۱۳۹۴تا ۱۳۹۵ به بیش از ۴۵ درصد رسید و هم اکنون پیشرفت فیزیکی این بخش به بیش از ۸۵ درصد رسیده تا برای بهره برداری هموطنان آماده شود.

در مراسم امروز همچنین استانداران تهران و البرز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، رئیس بنیاد مستضعفان و شرکت های پیمانکار پروژه حضور دارند.

قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک – پل زنگوله به طول تقریبی ۲۵ کیلومتر است، تونل های بلند البرز هر یک به طول ۶ هزار و ۴۵۰ متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج – چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود.

قطعه سوم آزادراه تهران – شمال حد فاصل پل زنگوله – سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی ۴۶ کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و اخیرا شرکت آزاد راه تهران – شمال با یک شرکت کره ای برای سرمایه گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است.

قطعه چهار آزاد راه تهران – شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر – چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با همت دست اندرکاران به خصوص شرکت آزادراه تهران – شمال تابستان ۹۴ زیر بار ترافیک رفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید