بازدید رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از پارک آزادگان و بوستان ولایت

    کد خبر :620278

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، صبح امروز به همراه مدیرعامل و مسئولان سازمان بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر تهران از ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز شهرداری تهران، پارک آزادگان و بوستان ولایت بازدید کرد.

 

سید آرش حسینی میلانی رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی صبح امروز 11 مهرماه از ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز، پارک آزادگان و بوستان ولایت بازدید کرد.

 

وی در ابتدای بازدید خود از پارک آزادگان، از مرکز در حال تاسیس تحقیقات فضاهای سبز که به وسعت پنج هکتار است، دیدن کرد و در جریان آخرین وضعیت این مرکز قرار گرفت.

 

وضعیت نیروی انسانی، مسائل مالی و بودجه ۹۸، انجام اقدامات آموزشی، ابنیه و تاسیسات، کشت‌های آزمایشی، آبرسانی، گونه‌های اقلیمی، ابعاد اجتماعی و ساختار سازمانی از جمله موضوعاتی بودند که در جریان بازدید از مرکز در حال احداث تحقیقات فضای سبز مورد بررسی قرار گرفت.

 

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در این بازدید، با تاکید بر انجام کارهای پژوهشی در مرکز تحقیقات فضاهای سبز برای تغییر الگوی کشت گفت: کارهای تحقیقاتی نیازمند استمرار و جدیت از یکسو و نوآوری و استفاده از تکنیک‌های جدید است تا از این طریق، بازدهی کار افزایش یابد.

 

حسینی میلانی با تاکید بر حمایت از شورا از ایجاد ایستگاه تحقیقات فضای سبز اظهار داشت: برای افزایش ثمردهی این مرکز لازم است انجام همکاری‌ها با مراکز علمی و پژوهشی در دستور کار قرار گیرد که در این چارچوب، برخی دانشگاه‌ها در این باره ابراز تمایل کرده‌اند.

 

وی پسماند و فضای سبز را دو حوزه پیشگام در خدمات رسانی به شهروندان برشمرد و تصریح کرد: افزایش کارایی در این دو حوزه، رضایتمندی بیشتر شهروندان را به همراه خواهد داشت.

 

بنابر اعلام روابط عمومی شورای شهر تهران، این عضو شورای شهر افزود: فضاهای سبز در کنترل آلودگی صوتی و مقابله با آلودگی هوا نقش اساسی دارند و یکی از سازوکارهای اصلی برای ایجاد آسایش روانی در کلانشهر تهران هستند.

 

حسینی میلانی همچنین بر دستیابی به یک توافق جامع پایدار میان مدیریت شهری، سازمان آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب برای آبرسانی و تثبیت میزان حقابه پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران تاکید کرد.

 

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته محیط زیست در ادامه با حضور در بوستان‌ ولایت مهم‌ترین مسائل این پارک از جمله آبرسانی، وضعیت درختان، وضعیت ایمنی و معارضات موجود در این پارک را بررسی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید