بازداشت و اخراج چند وکیل بین‌المللی از مالدیو

    کد خبر :234151

کانون وکلای آسیا امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که چهار تن از اعضایش در پی تحقیق درباره تاثیرات وضعیت فوق العاده در مالدیو بازداشت و سپس از این کشور اخراج شده‌اند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ این چهار وکیل روز یکشنبه و حین ورود به فرودگاه بین‌المللی ماله، پایتخت مالدیو بازداشت و پس از مدتی اخراج شدند. دولت مالدیو خود از سازمان‌های بین‌المللی دعوت کرده بود تا نمایندگانی را برای ارزیابی اوضاع در مالدیو اعزام کرده و شاهد “برقراری امنیت” در کشور تحت وضعیت فوق العاده باشند.

کانون وکلای آسیا اعلام کرد که این چهار وکیل به دعوت دولت و دو روز پس از آن به مالدیو سفر کردند که عبدالله یمین، رئیس جمهوری این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرده بود.

این وضعیت فوق العاده در پی دستور دادگاه عالی برای آزادی زندانیان سیاسی و فعالیت مجدد قانونگذاران برکنار شده اجرا شده که احتمالا بر اکثریت آرای یمین در پارلمان اثر می‌گذارد.

رئیس جمهوری مالدیو شاهد سرکوب گسترده مخالفان در سال‌های اخیر بوده و بسیاری از منتقدان برجسته این کشور شامل یکی از رهبران اپوزیسیون به زندان افتاده و برخی از قانونگذاران نیز از کار برکنار شده‌اند.

اوایل ماه جاری میلادی بود که رئیس جمهوری مالدیو، رئیس دادگستری و چند قاضی ارشد را پیش از اعلام وضعیت فوق‌العاده در کشور برکنار کرد و موجی از انتقادهای بین‌المللی را به جان خرید.

این بحران بر وجهه مالدیو به عنوان یک کشور آرام برای گذران تعطیلات اثری نامناسب گذاشته است.

علاوه بر اجرای وضعیت فوق العاده در مالدیو، دنیا مامون، وزیر بهداشت این کشور نیز استعفا کرد؛ وی از زمان صدور دستور دستگیری پدرش، مامون عبدالقیوم، رئیس جمهوری سابق این کشور، تحت فشار قرار داشت.

عبدالقیوم به اتهام تلاش برای براندازی دولت چند ساعت پس از اعلام وضعیت فوق العاده دستگیر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید