بازتاب باخت علیرضا کریمی در رسانه‌های اسرائیل

    کد خبر :160862

باخت عمدی علیرضا کریمی در مقابل حریف روسی برای اجتناب از مواجهه با نماینده اسرائیل توجه رسانه‌های بین المللی، بویژه رسانه‌های رژیم صهیونیستی را جلب کرد.

به گزارش فرارو، رسانه‌های این رژیم به طور گسترده به باخت عمدی کشتی‌گیر ایرانی در برابر حریف روسی پرداختند.

روزنامه جروزالم‌پُست ضمن انتشار کلیپ صحنه باخت کریمی نوشت: روز یکشنبه یوری کالاشینکوف، نماینده اسرائیل یک مدال برنز در گروه وزن ۸۶ کیلو و رده زیر ۲۳ سال در مسابقات جهانی قهرمانی کشتی در بیدگوشچ لهستان کسب کرد. با این حال، مبارزه‌ای که او هرگز آن را انجام نداد، تیتر‌های (رسانه‌ها) را فراگرفت.

“پس از اینکه علیرضا کریمی برای اجتناب از مواجهه با کالاشینکوف، در برابر حریف روسی مبارزه را (عمدا) از دست داد، دولت ایران از اقدام قهرمانانه و نجیب او استقبال کرد.”

کریمی در مسیر شکست دادن کشتی‌گیر روسی و مسابقه نهایی با کشتی‌گیر اسرائیلی بود که مربی‌اش به او گفت: “تو باید ببازی علیرضا.”

وبگاه بریکینگ اسرائیل نیوز، کلیپ باختن کریمی را منتشر کرد و نوشت: برای سال‌ها، ورزشکاران اسرائیلی در وقایع ورزشی در کشورهای عربی و اسلامی با تحریم، تحقیر و موانع تدارکاتی مواجه شده‌اند.

روزنامه یهودی جیویش نیوز ادعا کرد کشتی‌گیر ایرانی پس از اینکه به او دستور عدم مبارزه با یک کشتی‌گیر اسرائیلی داده شد، عصبانی شد. این روزنامه نوشت: پس از اینکه به علیرضا کریمی گفته شد که باید برای اجتناب از مواجهه با حریف اسرائیلی ببازد، او ابراز ناامیدی کرد.

وبگاه خبری عاروتس شوع در این باره نوشت: علیرضا کریمی عمدا در مبارزه باخت، زیرا پیروزی به معنای مبارزه با حریف اسرائیلی خواهد بود.

“جمهوری اسلامی، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و ورزشکاران خود را از رقابت با اسرائیلی‌ها منع می‌کند.”

وبگاه یهودی جی‌تی‌ای سخنان کریمی را تیتر خود قرار داد و نوشت: کشتی‌گیر ایران گفت: هنگامی به کریمی دستور داده شد برای پرهیز از مواجهه با (کشتی‌گیر) اسرائیلی مبارزه را ر‌ها کند، دنیا روی (سرش) خراب شد.

وبگاه تایمز آو اسرائیل نیز خبر باخت کریمی را پوشش داد و نوشت: نظام ایران از قهرمان کشتی‌گیر که برای پرهیز (از مواجهه) با (حریف) اسرائیلی باخت، استقبال کرد.

“جمهوری اسلامی، دولت ما را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را مانند آمریکا در همان جایگاه شیطان بزرگ قرار می‌دهد و ورزشکارانش را از رقابت با اسرائیلی‌ها منع می‌کند.”

دیگر رسانه رژیم صهیونیستی به نام اسرائیل هیوم با اشاره به باخت عمدی کریمی اعلام کرد که کشتی‌گیر اسرائیلی مدال برنز کسب کرد.

شایان ذکر است که علیرضا کریمی کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال و در دیدار با کشتی گیر روس، پس از آنکه در ۱۰ ثانیه پایانی متوجه پیروزی کشتی‌گیر اسرائیلی در برابر حریف آمریکایی شد به ناچار باخت تا در دور بعد با نماینده رژیم صهیونیستی کشتی نگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید