جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت با اشاره به توزیع نهاده های دامی در کشور بیان کرد: حوزه انتخابیه بنده از جمله استان های صادرکننده گوشت مرغ است و از این رو مخاطرات زیادی در این بخش وجود دارد.

وی با بیان اینکه تامین نهاده های دامی تبدیل به یکی از مباحث اصلی استان گیلان شده است، بیان کرد: این استان به غیر از اینکه در تولید گوشت مرغ فعالیت های زیادی دارد اشتغالزایی زیادی را هم در این بخش فراهم کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کشتارگاه های بزرگی در استان گیلان دایر است، تاکید کرد: از این رو نیاز است تا ضرورت های این استان در زمینه تامین نهاده های دامی مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس اظهارکرد: متاسفانه بخش وسیعی از مراکز جوجه ریزی و مرغ داری ها در این استان جوجه ریزی نداشته اند و این مسئله به این دلیل بوده که به یک آن قیمت مرغ ریزش کرد و برای تولید کنندگان صرفه اقتصادی نداشت.

وی ادامه داد: همچنین باید گفت این تولیدکنندگان مرغ، نهاده دامی که دولت آن را آزاد کرده است را هم گیر نمی آورند. همچنین سامانه بازارگاه هم پاسخگوی مرغ داران ما نیست و این مسئله باعث شده تا بیش از 50 درصد از مرغ داران ما جوجه ریزی نکنند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه اقتصاد در بخش تولید مرغ در حال فلج شدن است، بیان کرد: همچنین در آینده کمبود مرغ در کشور به شدت احساس خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: به اعتقاد بنده دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید در این بخش متمرکز عمل کند. اینکه وزیر جهاد کشاورزی تاکید می کند که خرید تضمینی مرغ را عملیاتی خواهد کرد، متاسفانه تولیدکنندگان اعتماد لازم را به این اظهارات ندارند.

وی با اشاره به موضوع ارائه تسهیلات 18 درصدی به تولیدکنندگان مرغ بیان کرد: ارائه این تسهیلات به تولیدکنندگان کاملا به ضرر و زیان آنها تبدیل خواهد شد بنابراین باید حمایت های مناسبی از این بخش صورت پذیرد.

افکارنیوز/