بارش برف و باران در این استان‌ها

    کد خبر :1051256
بارش برف و باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور طی دو روز آینده را تشریح کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش برف و باران در برخی استان‌ها گفت: از امروز تا انتهای هفته (۱۶ تا ۲۰ بهمن‌ماه) در بیشتر مناطق به‌جز بخش‌هایی از جنوب کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

صادق ضیاییان در تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور اظهار کرد: طی امروز (۱۶ بهمن ماه) در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد و سه شنبه (۱۷ بهمن ماه) با شدت کمتر در مناطق فوق و به‌صورت پراکنده در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بیشینه بارش دوشنبه در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال کرمانشاه خواهد بود همچنین طی این دو روز در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و برخی مناطق شمال شرق و مرکز، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: طی این مدت احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس و جاده‌های این مناطق، احتمال ریزش بهمن و سنگ از کوه وجود دارد.

ضیاییان در ادامه گفت: از روز چهارشنبه تا شنبه( ۱۸ و ۲۱ بهمن ماه) در کشور جوی آرام برقرار می‌شود.

وی اضافه کرد: از امروز تا انتهای هفته در بیشتر مناطق به‌جز بخش‌هایی از جنوب کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد همچنین خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی سه روز آینده و دریای خزر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مواج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در مورد وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷بهمن‌ماه) ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدی، از بعدازظهر کاهش ابر با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۸بهمن‌ماه) صاف، گاهی وزش باد ملایم، به‌تدریج غبار محلی با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مراکز استان‌ کشور گزارش شده است.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید