بارش باران در ۵ استان / گرد و غبار در راه تهران و ۶ استان دیگر

    کد خبر :373680

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به روند فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف کشور و اعلام استان‌های پربارش، از احتمال گرد و غبار در تهران و شش استان دیگر در روز یکشنبه (اول مهرماه) خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (جمعه ۳۰ شهریور) در ارتفاعات البرز و بخش‌های شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود که شدت بارش در ارتفاعات غرب سمنان و شرق تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در بخش‌هایی از استان‌های فارس، جنوب اصفهان و جنوب غربی یزد، غرب و جنوب کرمان و شمال هرمزگان رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (شنبه ۳۱ شهریور) با عبور موج تراز میانی جو از غرب و شمال غرب کشور و به تدریج دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های غربی البرز، رگبار باران، همراه با وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه بارش فردا در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی شدت بیشتری خواهد داشت، افزود: فردا و پس‌فردا (شنبه و یکشنبه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شرق فارس، غرب و جنوب کرمان و شمال هرمزگان و ارتفاعات البرز شرقی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز یکشنبه (اول مهر) با حرکت سامانه بارشی به سمت مرکز کشور، از شدت ناپایداری در غرب و شمال غرب کشور کاسته خواهد شد و بارش‌ها در استان‌های واقع در مرکز، تهران و سواحل جنوبی دریای خزر گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه (اول مهر) در استان‌های اصفهان، تهران، البرز، قزوین، مرکزی، سمنان و قم وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و غبار خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی در پایان با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران، فردا (۳۱ شهریور) کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۹ و ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین وضعیت جوی تهران در روز یکشنبه (اول مهر) کمی ابری، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده با احتمال باد و گرد و غبار خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در اولین روز ماه مهر بین ۳۰ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید