باد شدید آتش جنگل‌های گلستان را شعله‌ور کرد

    کد خبر :871454
باد شدید آتش جنگل‌های گلستان را شعله‌ور کرد

وزش باد شدید که از عصر دیروز جمعه در گلستان آغاز شده بود، بار دیگر آتش مهارشده مناطق جنگلی و عرصه‌های مناطق طبیعی این استان را شعله‌ور کرد.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اعلام کرد: از روز گذشته تاکنون بیش از ۲۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی طعمه حریق شد و آتش سوزی در ۲ نقطه همچنان ادامه دارد.

محمد آریان‌فر افزود: آتش‌سوزی مناطق مختلف گلستان از جمله نوده خاندوز آزادشهر، پارک جنگلی النگدره گرگان، چندین نقطه در مینودشت و گالیکش با همکاری نیروهای منابع طبیعی، سپاه و مردم محلی مهار شد اما وزش باد شدید، آتش را به عرصه‌های جنگلی مبارک‌آباد مینودشت و آق‌سو کلاله منتقل کرد.

وی ادامه داد: از عصر دیروز وزش باد شدید و گرمای هوا مهار آتش‌سوزی در این نقاط را سخت کرده و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی، سپاه و مردم محلی، هلال احمر و آتش نشانی به همراه ۲ بالگرد در حال تلاش برای مهار حریق در این نقاط هستند.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: بالگرد سوم نیز برای کمک به مهار آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی استان درخواست شده است.

آریان‌فر اظهار کرد: طبق گزارش هواشناسی گلستان وزش شدید باد تا ظهر امروز در استان ادامه دارد و تا سه‌شنبه بارندگی پیش بینی نمی‌شود، لذا احتمال ادامه‌دار بودن آتش‌سوزی‌ها که عمده آن بر اثر سهل‌انگاری مردم رخ داده وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان نیز به ایرنا گفت: از عصر روز گذشته آتش‌سوزی در قوشه چشمه پارک ملی گلستان شروع شده و به دلیل شرایط جوی و وزش باد شدید باد با وجود تلاش نیروهای حاضر، همچنان در حال پیشروی است.

قدیر حسن‌زاده افزود: بیش از ۷۰ نفر از نیروهای محیط زیست، مردم محلی و سایر نهادهای امدادی در محل آتش‌سوزی حضور دارند اما به دلیل سخت‌گذر بودن منطقه مهار آتش سخت است.

به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: در صورت مناسب بودن شرایط جوی، بالگرد مستقر در فرودگاه کلاله برای آبپاشی به کمک نیروهای اطفای حریق در جنگل‌ها خواهد آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید