این گروه از دانش آموزان مراقب معدل خود باشند

    کد خبر :1056305
دانش آموزان معدل

آزمون‌های نهایی و سوابق تحصیلی دانش آموزان پایه‌های دهم و یازدهم برای سال‌های بعد آنان مؤثر واقع می‌شود؛ یعنی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴، سابقه تحصیلی پایه یازدهمی که امسال آزمون می‌دهد به همراه پایه دوازدهم مؤثر خواهد بود. در سال تحصیلی ۱۴۰۵ نیز هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برای هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم سابقه تحصیلی منظور می‌شود.

محسن زارعی گفت: امسال برای هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم سابقه تحصیلی منظور می‌شود که برای پایه یازدهم در سال ۱۴۰۴ و پایه دهم در سال ۱۴۰۵ اثر می‌گذارد و این مسئله یعنی سابقه تحصیلی دانش‌آموزان محفوظ شده و در زمان مشخص خود اثر گذاشته و محاسبه می‌شود.

وی با بیان نحوه اثرگذاری سوابق تحصیلی برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه، افزود: در سال جاری و برای آزمون سراسری ۱۴۰۳ فقط آزمون نهایی پایه دوازدهم به عنوان ۵۰ درصد سهم سابقه تحصیلی محسوب می‌شود.

زارعی تاکید کرد: آزمون‌های نهایی و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم برای سال‌های بعد آنان مؤثر واقع می‌شود؛ یعنی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴، سابقه تحصیلی پایه یازدهمی که امسال آزمون می‌دهد به همراه پایه دوازدهم مؤثر خواهد بود. در سال تحصیلی ۱۴۰۵ نیز هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه دروس عمومی فقط در سابقه تحصیلی تولید می‌شوند، گفت: دانش‌آموزان باید تمام توان خود را برای این سابقه تحصیلی قرار دهند؛ ما به ازای دیگری در آزمون سراسری نخواهد بود.

به گزارش مهر، زارعی در رابطه با نحوه اثرگذاری دروس تخصصی، افزود: سهم دروس اختصاصی در سابقه تحصیلی به میزان ۲۲ درصد است و مابقی ۵۰ درصد در آزمون سراسری تولید خواهد شد؛ لذا ۲۸ درصد دروس عمومی صرفاً در سابقه تحصیلی تولید می‌شود به همین جهت تاکید داریم دروس عمومی را جدی‌تر بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید