این هدفون عفونت گوش را به طور حتم تشخیص می دهد

    کد خبر :930672
عفونت گوش

در گذشته والدین کودکان را مجاب می‌کردند تا با مصرف سبزیجات سلامتی خود را حفظ کنند و اکنون محققان با هدفون قصد دارند تشخیص پزشکی داشته باشند که البته این فناوری برای گجت‌های پوشیدنی جدید نیست.

بازتاب-هر بار که اپل رویدادی را برگزار می‌کند، چند دقیقه‌ای را صرف تبلیغ مزایای سلامتی گجت اپل واچ می‌کند که دارای ویژگی‌های ردیابی ضربان قلب است و به طور بالقوه می‌تواند مشکلات قلبی را قبل از تبدیل شدن به یک عارضه جدی شناسایی کند. همچنین شایعه شده است که به‌روزرسانی طولانی مدت هدفون‌های بی‌سیم AirPods Pro اپل شامل اندازه‌گیری دمای بدن می‌شود که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تب را تشخیص دهند: یک علامت اولیه از شرایط بی‌شماری دیگر.

همانطور که محققان دانشگاه بوفالو با یک دستگاه آزمایشی کشف کرده‌اند، مشخص می‌شود که قابلیت‌های ذاتی هدفون‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا شرایطی را که می‌توانند گوش داخلی و مجرای گوش را تحت تأثیر قرار دهند، تشخیص دهند. این فناوری EarHealth نامیده می‌شود.

این هدفون عفونت گوش را به طور حتم تشخیص می دهد

جالب‌ترین چیز در مورد EarHealth این است که به هدفون‌هایی متکی است که کم و بیش دارای سخت‌افزاری هستند، اگرچه میکروفون ارتقا یافته‌ای در داخل آن وجود دارد که برای شنیدن صداها در گوش، نه اطراف کاربر، طراحی شده است. بر اساس تصاویر به اشتراک گذاشته شده از نمونه اولیه، به نظر نمی‌رسد EarHealth حتی به هدفون بی سیم متکی باشد، اگرچه انتشار رسمی تحقیقات در وب سایت دانشگاه بوفالو به طور خاص به استفاده از هدفون بلوتوث اشاره کرده است.

در حالی که اپل واچ از ترفندهای تشخیص نوری برای نظارت بر سلامت قلب استفاده می‌کند، EarHealth به جای آن از صدا بهره می‌گیرد. هدفون صدای جیر جیر سریع را منتشر کرده که از طریق کانال گوش طنین انداز می‌شود و صداها و پژواک‌های منحصر به فردی تولید می‌کند که توسط میکروفون ضبط می‌شود. سپس صداهای گرفته شده توسط یک برنامه سفارشی بر روی یک تلفن هوشمند متصل پردازش شده که به یک الگوریتم یادگیری عمیق برای ایجاد نمایه‌ای از هندسه گوش داخلی کاربر متکی است.

حال باید منتظر ماند تا این فناوری را در هدفون‌های رایج بازار شاهد باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید