این علامت دهانی از ابتلا به امیکرون خبر می‌دهد

    کد خبر :892130
این علامت دهانی از ابتلا به امیکرون خبر می‌دهد

همانطور که وارد سومین سال همه‌گیری می‌شویم، تشخیص مبتلایان به کووید و همچنین عفونت‌های ناشی از این ویروس دشوارتر می‌شود.

امروز بسیاری از بیماران از علائم کلاسیک مانند تنگی نفس یا از دست دادن حس چشایی و بویایی شکایت ندارند؛ در عوض طیف وسیعی از علائم کاملا متمایز از یکدیگر را تجربه می‌کنند که یکی از این علائم زبان کووید است.

علائم زبان کووید چیست؟

تاکنون مشخص شده کووید به سلامت دهان مبتلایان نیز آسیب می‌رساند. بسیاری از بیماران از برجستگی‌ها و تورم‌های روی زبان شکایت می‌کنند و بسیاری نیز زخم‌های دهانی را گزارش کرده‌اند. چنین علائمی می‌تواند باعث ناراحتی هنگام غذا خوردن شود.

کارشناسان می‌گویند زبان کووید می‌تواند توسط ویروس و به دلیل مصرف زیاد داروهای آنتی‌بیوتیک ایجاد شود.

آیا امیکرون باعث ایجاد زبان کووید می‌شود؟

مواردی از زبان کووید در طول موج امیکرون گزارش شده است. تیم اسپکتور از محققان در زمینه بیماری کووید و اپلیکیشن زویی کووید(ZOE COVID) اظهار کرد: ما شاهد افزایش روزانه تعداد زبان کوویدی و زخم‌های عجیب دهان بوده‌ایم؛ بنابراین اگر علائم عجیب یا حتی سردرد و خستگی دارید، در خانه بمانید.

چرا در مورد این علائم کمتر صحبت می‌شود؟

شاید به این دلیل که این علائم کمتر گزارش شده و نسبت به سایر علائم ویروس شدت کمتری دارد، چنین موضوعی کمتر در زمره علائم کویید آمده است. با این حال سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که علائم امیکرون را نباید به عنوان سرماخوردگی خفیف و آنفلوآنزا نادیده گرفت.

آژانس بهداشت سازمان ملل بارها و بارها هشدار داده که ممکن است شدت امیکرون کمتر از دلتا باشد اما یک بیماری خفیف نیست.

علائم رایج امیکرون چیست؟

چندین مطالعه گلودرد و بدن‌درد به ویژه در شانه‌ها و پاها را به عنوان علائم اصلی امیکرون اعلام کرده‌اند.

اپلیکیشن زویی، ردیاب ویروس کرونا مستقر در بریتانیا، مشخص کرده کسانی که از سویه امیکرون کووید رنج می‌برند، از آبریزش بینی، سردرد، خستگی(خفیف یا شدید) و عطسه نیز شکایت دارند. درد می‌تواند مداوم باشد و شما را تا زمان بهبودی کامل آزار دهد. بیماران از بی‌حسی و ضعف در پاها رنج می‌برند و بسیاری نیز از سفتی و بی‌حسی شانه شکایت دارند.

ایسنا

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید