این زن تاریخ‌ساز می‌شود؟

    کد خبر :373015

استیسی آبرامز در ایالت جورجیا تلاش می‌کند تا به عنوان اولین فرماندار زن سیاه‌پوست آمریکایی در تاریخ ثبت شود.

به گزارش فرارو، استیسی آبرامز، یک دموکرات ترقی‌خواه است که در ایالت جورجیا، بر علیه یک رقیب جمهوریخواه به نام برایان کمپ، که رفتاری شبیه ترامپ دارد، برای بدست آوردن کرسی فرماندار ایالت رقابت می‌کند.

خانم آبرامز امیدوار است که به عنوان اولین حاکم زن سیاه‌پوست جورجیا در تاریخ ثبت شود.

خانم آبرامز از این جهت مورد توجه قرار گرفته است که تمام ۸۲ حاکم ایالت جورجیا مردان سفیدپوست بوده‌اند. ایالت جورجیا، سابقه مناقشه‌برانگیزی در زمینه بردگی و تفکیک نژادی داشته است. ورود آبرامز به عرصه انتخابات، امید‌های سیاه‌پوستان را زنده کرده و به آن‌ها انگیزه داده است. تریکا جونز، یک شهروند آمریکایی ۴۱ ساله آفریقایی تبار، قصد دارد به خانم آبرامز رأی دهد تا یک زن سیاهپوست بتواند برای نخستین بار در تاریخ این ایالت، سکان مدیریت جورجیا را به دست بگیرد.

خانم جونز، از استیسی حمایت می‌کند و معتقد است که امروز هر کسی می‌تواند حاکم ایالت شود.

جونز گفت:” زمانی که کوچک بودم، این یک آرزو بود. (اما) امروز فکر می‌کنم که هرکسی می‌تواند حاکم شود. مهم این است که شما شجاعت این کار را داشته باشید”.

یک دهه پس از اینکه باراک اوباما نخستین رئیس‌جمهور آمریکا شد، استیسی آبرامز تلاش می‌کند نخستین حاکم زن سیاهپویست آن شود. اما در جورجیا، جایی که همه ۸۲ حاکم آن مردان سفیدپوست بودند، در راه خانم آبرامز مردی به نام برایان کمپ ایستاده است. کمپ یک جمهوریخواه است که به طور بی‌پروا از روش پوپولیستی ترامپ تقلید می‌کند.

نمونه‌ای از تبلیغات انتخاباتی خانم آبرامز

با توجه به اینکه اوباما و ترامپ وارد فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر شده‌اند، آبرامز و کمپ شاید ملموس‌ترین تجسد آن‌ها باشند. تنش‌های جنسیتی و نژادی، ادعا‌های سرکوب رأی‌دهندگان، سیاست‌های بشدت متفاوت درباره تحصیل، بهداشت، مهاجرت، حقوق سلاح و حمایت از کارگران، همگی مسائلی هستند که باعث خواهند شد نتیجه انتخابات در سراسر کشور انعکاس داشته باشد و ممکن است چشم‌انداز انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را هم مشخص کند.

آبرامز از حزب دمکرات است اما از کار فراحزبی هم استقبال می‌کند.

به گزارش گاردین، آّبرامز، ۴۴ ساله، امیدوار است که در این انتخابات میان‌دوره‌ای یک “موج آّبی” ایجاد کند. برخی دمکرات‌ها زن، برخی رنگین پوست، برخی جوان‌تر و برخی حامی سیاست‌های ترقی‌خواه هستند. اما آبرامز همه این چهارتا را با هم دارد.

آبی، رنگ حزب دمکرات است و موج آبی یعنی پیروزی دمکرات‌ها در انتخابات است. تعریف دقیقی از اصطلاح “موج انتخاباتی” وجود ندارد، اما عموما به انتخابات آمریکا اطلاق می‌شود که یک حزب در آن، رأی‌ها و کرسی‌های زیادی بدست آورد. در چنین انتخاباتی، کاندیدا‌هایی که گمان می‌رود پیروز شوند، می‌بازند.

آبرامز، در منطقه گلف‌پورت میسیسیپی بزرگ شده و در رشته حقوق از دانشگاه ییل فارغ‌التحصیل شده است. علاوه بر این، او با نام مستعار سلنا مونتگمری، هشت رمان عاشقانه هیجان‌انگیز به رشته تحریر درآوده و جوایزی هم دریافت کرده است.

او روی حمایت مردم آتلانتا، پایتخت ایالت جورجیا، حساب باز کرده است. آبرامز مانند بسیاری از دمکرات‌های ترقی‌خواه، برنامه خدمات درمانی جاه‌طلبانه‌ای را وعده داده است.

برخی سیاه‌پوستان آتلانتا حمایت از آبرامز را وظیفه خود می‌‎دانند. ونی تسا، یک بازرگان ۳۳ ساله، از او حمایت می‌کند. تسا گفت:” به عنوان یک زن سیاه پوست، وظیفه دارم که به او رأی دهم. این راهی برای پیشرفت است. حتی اگر او در انتخابات حضور پیدا نمی‌کرد، به علیه رقیب او رأی می‌دادم”.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید