این باتری اتمی نمی گذارد شارژ گوشی شما تمام شود

    کد خبر :1047485
این باتری اتمی نمی گذارد شارژ گوشی شما تمام شود

استارتاپ چینی Betavolt از اولین باتری هسته‌ای مینیاتوری جهان رونمایی کرد. ابعاد این باتری 15×15×5 میلی‌متر (کوچک‌تر از یک سکه) است و 63 ایزوتوپ هسته‌ای را در خود جای می‌دهد و می‌تواند بدون نیاز به شارژ مجدد یا تعمیر و نگهداری به مدت 50 سال دوام بیاورد.

بازتاب-سازنده ادعا می‌کند که چنین باتری کاملاً ایمن است، مطلقاً هیچ تشعشع خارجی ندارد و پس از یک دوره پوسیدگی ایزوتوپ‌های آن به ایزوتوپ‌های مس پایدار و غیر رادیواکتیو تبدیل می‌شوند که تهدیدی برای محیط زیست نیستند.

توان باتری هسته‌ای بتاولت در این مرحله 100 میکرووات و ولتاژ آن 3 ولت است. تا سال 2025، این شرکت قصد دارد قدرت چنین باتری را به 1 وات افزایش دهد. به گفته Betavolt، این توسعه را می‌توان در تلفن‌های همراه، روبات‌ها، پهپادها، هرگونه تجهیزات با هوش مصنوعی، دستگاه‌های پزشکی، به عنوان مثال، ضربان ساز، حسگرها برای اهداف مختلف و غیره استفاده کرد.

باتری اتمی

این شرکت وعده می‌دهد که آتش نگیرد یا منفجر نشود، حتی در اثر ضربه شدید ناگهانی و محدوده دمای عملیاتی آن بین -60 درجه سانتیگراد تا 120 درجه سانتیگراد است. باتری هسته‌ای در حال حاضر تحت آزمایش است و برای تولید انبوه و استفاده در محصولات تجاری آینده آماده خواهد شد. درست است، شرایط خاص و همچنین هزینه، هنوز اعلام نشده است.

شایان ذکر بوده که چرخه کاری 50 ساله برای تلفن‌های هوشمند معمولی بیش از حد است که کاربر هر چند سال یک بار آنها را تعویض می‌کند. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا کسی می‌خواهد یک «رآکتور هسته‌ای جیبی» با خود داشته باشد، علی‌رغم اطمینان از ایمنی کامل آن.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید