این افرادهرگز نباید تزریق پروفایلو انجام دهند!

    کد خبر :1064537

 

تزریق پروفایلو باعث رسیدن شما به پوستی صاف، شفاف و بدون چین و چروک می شود. Profilo یک ژل تزریقی بر پایه اسید هیالورونیک است که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این روش در سال 2014 مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفت و این سازمان اجازه داد که به طور گسترده در جهان مورد استفاده قرار بگیرد.

پروفیلو با تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست باعث بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست می شود. همچنین این ژل با آبرسانی کردن پوست به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند.

تزریق پروفایلو برای افراد بالای 30 سال که از افتادگی پوست، چین و چروک، خشکی پوست و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست رنج می برند، بسیار مناسب است. اما هر کسی نمی تواند از آن استفاده کند. از آنجایی که خیلی از افراد طرفدار این روش هستند و میخواهند بدانند که آیا کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش می باشند یا خیر، ما در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.

تزریق پروفایلو در زمان بارداری ممنوع

خیلی از افراد از ما سوال می پرسند که آیا تزریق پروفایلو در زمان بارداری ممنوع است؟ اگر شما هم جزو این دسته هستید، به متن زیر توجه کنید.

به طور کلی مطالعات زیادی در مورد این موضوع انجام نشده، بنابراین توصیه کلی ما به شما این است که درمان را به تعویق بیندازید. از طرفی با داشتن میلیون‌ ها زن در سراسر جهان، هیچ کس تمایلی ندارد که در این آزمایشات شرکت کند. تا این مرحله، تحقیق زیادی در مورد اثرات پروفایلو بر روی جنین انجام نشده است و هیچ مدرکی مبنی بر نا امن بودن یا ایمن بودن آن وجود ندارد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که خانم های باردار در این دوره از زندگی خود دچار تغییرات هورمونی بزرگی می شوند؛ به عنوان مثال خیلی از مادران به تزریقات واکنش آلرژیک نشان می دهند. یا حتی دچار تورم در ناحیه تزریق می شوند. با توجه به این موضوع توصیه کلی ما به شما این است که در دوران شیردهی از درمان بیو بازسازی (Profhilo) خودداری کنید. به خاطر آن که اگر بدن بر روی بهبود سوراخ‌ های کوچک پوست تمرکز کند، ممکن است تلاش کمتری برای تولید شیر با کیفیت بالا انجام دهد. پس زنان باردار یا شیرده باید تا زمانی که می توانند از درمان تزریقی خودداری کنند.

تزریق پروفایلو در نوجوانی چه عوارضی دارد؟

قبل از اینکه به بررسی عوارض جانبی Profilo در نوجوانی بپردازیم، مهم است که بدانیم این درمان شامل چه مواردی است. پروفیلو یک درمان مبتنی بر اسید هیالورونیک می باشد که در مقادیر کم به پوست تزریق می شود و برای بهبود بافت پوست، کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک طراحی شده است. اسید هیالورونیک ماده ای می باشد که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. هنگامی که این ماده به پوست تزریق می شود، تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند که اجزای ضروری پوست سالم هستند. در حالی که Profilo به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما در برخی از نوجوان آن ها عوارضی دیده شده است. این عوارض به شرح زیر هستند.

▪︎ قرمزی و تورم پوست: در بین نوجوان بسیار دیده شده است که بعد از تزریق پروفایلو دچار مقداری قرمزی و تورم به خصوص در اطراف محل تزریق شده اند. اما این عارضه یک واکنش طبیعی است و باید ظرف چند روز فروکش کند.

▪︎ کبودی پوست: برخی از بیماران ممکن است در محل تزریق دچار کبودی شوند. این عارضه می تواند به دلیل سوراخ شدن یک رگ خونی توسط سوزن در طی فرآیند تزریق پروفایلو باشد. اگر چه ممکن است این عارضه ناخوشایند به نظر برسد، اما معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست و به خودی خود فروکش می کند.

▪︎ خارش و ناراحتی پوست: برخی از بیماران ممکن است در ناحیه تحت درمان احساس خارش یا ناراحتی کنند. این معمولاً یک عارضه جانبی خفیف و موقتی می باشد که خود به خود فروکش می کند.

▪︎ بروز واکنش های آلرژیک: در حالی که نادر می باشد، برخی از بیماران ممکن است واکنش آلرژیک مربوط به اسید هیالورونیک مورد استفاده در درمان پروفایلو را تجربه کنند. این حساسیت می تواند باعث قرمزی، تورم و خارش شود. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، مهم است که فورا به پزشک خود مراجعه کنید.

▪︎ بروز عفونت: خطر عفونت در هر درمان مبتنی بر تزریق وجود دارد. مهم است که اطمینان حاصل شود که درمان توسط یک متخصص واجد شرایط در یک محیط بهداشتی و استریل انجام می شود تا خطر عفونت کاهش یابد.

تزریق پروفایلو برای بیماران حساسیت پوستی خطرناک است.

بیمارانی که به بیماری‌ های پوستی از جمله حساسیت دچار هستند، باید از تزریق پروفایلو صرف‌ نظر کنند. به خاطر آن که اشخاص مبتلا به حساسیت های پوستی متعدد یا شدید به هیچ عنوان کاندیدای خوبی جهت انجام تزریق پروفایلو به شمار نخواهند رفت. اما دلیل این ممنوعیت چیست؟ به دلیل آن که پوست این افراد بسیار نازک و حساس شده است و تزریق ژل به سطح متوسط و عمیق پوست این افراد، گزینه خوبی برایشان نیست و مطمئنا با عوارض جانبی شدیدی مواجه می شوند.

چه کسانی کاندید مناسبی برای تزریق پروفایلو هستند؟

در حال حاضر، بیشتر افرادی که به تزریق پروفیلو علاقه مند هستند، بیماران بالای 30 سال می باشند. البته هم خانم ها و هم آقایان می توانند در صورت تمایل به بهبود افتادگی های پوست، از بین بردن چین و چروک، آبرسانی به پوست و ایجاد آن، این درمان پوستی را انجام دهند تا جوان تر به نظر برسند. اگر بزرگسالی هستید که نسبت به پیری زودرس پوست خود احساس نگرانی می کنید، می توانید کاندیدای خوبی برای تزریق پروفیلو باشید. همچنین مهم است که توجه داشته باشید، هیچ محدودیت سنی بالایی برای دریافت درمان های Profilo وجود ندارد. با این حال، بهتر است بدانید که این درمان معمولا برای افراد بالای 60 سال که از پیری شدید تر رنج می برند، کمتر موثر است. پوست افراد مسن چین‌ های عمیق‌ تری دارد که لازم است به آن‌ ها نفوذ کرد؛ به همین خاطر برای رسیدن بهترین نتیجه، ممکن است مجبور باشند پروفیلو را با سایر انواع درمان‌ های پوستی ترکیب کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید