اینستاگرام حساب اینفلوئنسرهای تبلیغ‌کننده دخانیات و اسلحه را مسدود می‌کند

    کد خبر :664883

اینستاگرام، یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب جهان، اعلام کرد اینفلوئنسرهای تبلیغ‌کننده‌ی محتوای دخانیات یا اسلحه را مسدود خواهد کرد.

 

فیسبوک و اینستاگرام آگهی‌هایی را مسدود می‌کنند که سیگارهای الکترونیکی یا اسلحه تبلیغ کنند. فیسبوک در بیانیه‌ای اعلام کرد از‌این‌پس، اینفلوئنسرهای تبلیغ‌کننده‌ی محتوای حاوی دخانیات یا اسلحه را نیز مسدود می‌کند. همچنین اینستاگرام، شبکه‌ی اجتماعی زیرمجموعه‌ی فیسبوک، بیان کرد محدودیت‌های ویژه‌ای برای پست‌های تبلیغ‌کننده‌ی محصولات الکلی یا رژیم‌های ویژه‌ی غذایی در نظر خواهد گرفت.

 

به‌گفته‌ی فیسبوک، این تغییرات در هفته‌های آتی اعمال خواهد شد. ناگفته نماند این شبکه‌ی اجتماعی مشغول کار روی ابزارهایی است که به بهبود عملکرد این قوانین کمک می‌کند. یکی از ابزارها تعیین حداقل سن برای مخاطبانی خواهند بود که به محتوایی خاص دسترسی دارند.

 

این اولین‌بار است که اینستاگرام محتوای تولید‌شده‌ی اینفلوئنسرها را محدود می‌کند؛ البته بعضی از کارشناسان معتقدند این اقدام اینستاگرام دیر رخ داده است. فیسبوک و اینستاگرام هر دو به‌دلیل دادن مجوز برای تبلیغ‌کردن محصولات خطرناک در شبکه‌های خود برای کاربران کم‌سن‌و‌سال با انتقادات شدیدی مواجه‌اند. برخی مواقع، برخی از ستاره‌های مشهور این شبکه‌های اجتماعی درباره‌ی محصولی که تولید یا حتی استفاده می‌کنند، اطلاعاتی ندارند. البته این پلتفرم‌ها در بعضی موارد راه‌حلی برای مقابله ندارند.

 

مرجع استاندارد آگهی‌های بازرگانی بریتانیا اخیرا نمایش پست‌های اینستاگرامی تبلیغ‌کننده‌ی دخانیات را برای افراد زیر ۲۵ سال ممنوع کرده است. اگر اینستاگرام انتشار چنین محتوایی را ممنوع نکند، ممکن است باعث ایجاد درگیری بین این شرکت و مقام‌هایی شود که می‌خواهند خواسته‌های محدودکننده‌ی خود را تحمیل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید