ایمنی زیاد واکسن کرونا در مقابل سرطان

    کد خبر :962144
واکسن کرونا

 افراد مبتلا به سرطان خون معمولاً سیستم ایمنی ضعیفی دارند که آن‌ ها را در معرض خطر بالاتر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار می ‌دهد. علاوه بر این، درمان های رایج سرطان باعث می ‌شود که این افراد پس از واکسیناسیون کرونا، آنتی ‌بادی‌ های کمی علیه این ویروس ایجاد کرده یا اصلاً آنتی ‌بادی تولید نمی کنند. از سوی دیگر، این مطالعه نشان می ‌دهد که واکسیناسیون می ‌تواند سلول‌ های T را فعال کند که مسئول ایمنی طولانی‌مدت هستند.

سرپرستی این تیم مطالعاتی به طور مشترک بر عهده دکتر آندریا کپلر هافک مایر و دکتر کریستین گریل از مرکز پزشکی دانشگاه فرایبورگند، قرار داشت. نتایج این مطالعه برای محققان شرایطی را فراهم می ‌کند تا در مورد محافظتی که واکسیناسیون به این بیماران در برابر بیماری‌های جدی ناشی از کرونا ارائه می ‌کند، استنباط شود.

دکتر آندریا کپلر هافک مایر در این رابطه توضیح داد که مطالعه فوق روی بیماران مبتلا به دو نوع سرطان خون متمرکز شده است. این مطالعات نشان داد تقریباً همه شرکت کنندگان پاسخ سلول T قوی به واکسیناسیون کووید-۱۹ داشتند.

دکتر کریستین گریل در تکمیل توضیحات همکارش می افزاید: این موضوع می ‌تواند یکی از دلایلی باشد که نشان می ‌دهد عفونت ‌های پیشرونده حتی در شرکت‌ کنندگانی که پس از واکسیناسیون به دلیل درمان نتوانسته ‌اند آنتی ‌بادی خاصی تشکیل دهند، خفیف تا متوسط است. محققین در طول این مطالعه به طور منظم از بیماران سرطان خون در بخش پزشکی دانشگاه فرایبورگ آزمایش های لازم را دریافت کردند.

مطالعات فوق به طور ویژه به قدرت پیوند بین آنتی بادی ها و پروتئین اسپایک ویروسی اشاره دارد. علاوه بر این، توانایی آنتی ‌بادی ‌ها برای خنثی ‌سازی انواع مختلف سویه های کرونا در کشت‌های سلولی نقش مهمی ایفا می ‌کند. بنابراین، به‌عنوان گام بعدی، دانشمندان کمیت و کیفیت آنتی ‌بادی ‌ها و پاسخ‌ های سلول‌ های T را در میان بیماران سرطان خون و شرکت ‌کنندگان سالم پس از دو و سه دوز واکسن کووید-۱۹ به پروتئین اسپایک مقایسه کردند.

پروفسور در رابطه با این یافته ها گفت: واکسیناسیون کووید-۱۹ می تواند ایمنی ضد ویروسی بسیار گسترده ای از جمله آنتی بادی های خنثی کننده بسیار قوی در بیماران مبتلا به انواع مختلف سرطان خون ایجاد کند. در نتیجه، دوزهای متعدد واکسن را می توان برای بیماران مبتلا به لنفوم سلول B یا مولتیپل میلوم بدون وقفه در درمان توصیه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید