ایمانی: برخی اصلاح‌طلبان دنبال استعفای دولت روحانی هستند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۱۰
    کد خبر :498128
ایمانی

ناصر ایمانی گفت: نمی توان عملکرد دولت های گذشته را نادیده گرفت و گفت فقط و فقط این دولت مسبب این وضعیت است ضمن آنکه مجلس هم در اداره و ریل گذاری برای اداره کشور مسئولیت دارد.

وضعیت سیاسی کشور همچون دریای متلاطم است اما اگر بُعد سیاست خارجی آن به لحاظ جنگ اقتصادی با آمریکا طبیعی به نظر برسد، در حوزه سیاست داخلی نباید چنین وضعیتی به چشم برخورد.

به گزارش نامه نیوز: طبیعی آن است که همه گرایش های سیاسی دست به دست هم دهند و آرامش داخلی را تقویت کنند اما عده ای در داخل کشور رویه ای برعکس را پیش گرفتند، نه تنها به آرامش کمک نمی کنند بلکه با اقدامات احساسی و نشر اخبار کذب تمرکز حاکمیت را برهم می زنند و در جامعه نیز دلشوره و نگرایی ایجاد می کنند. ناصر ایمانی در گفتگو با نامه نیوز به نقد این گروه پرداخت.

مخالفان دو آتیشه دولت طوری این روزها صحبت می کنند که گویی دولت آفتاب لب بوم است و در آینده نزدیک استعفا می دهد و کنار می رود. مثال بارزش ادعای آقای کریمی قدوسی درباره صف طولانی وزرا برای تقدیم استعفای خود به رئیس جمهور بود، آیا این صحبت ها را واقعی می دانید؟

سیاسیونی که مخالف تمامیت دولت هستند گرچه سروصدا زیاد دارند اما انگشت شمارند و تعداد آنها را نباید بزرگنمایی کرد. این افراد بیشتر تمایلات خود را بیان می کنند تا اینکه بخواهند واقعیت را بگویند. همگان می دانند سیاست صریح رهبری تقویت دولت است و بارها هم این مسئله را اعلام کردند. البته دولت منتقدان جدی دارد اما این منتقدان با تمامیت دولت مخالف نیستند. نکته ای دیگری که باید یادآور شوم وجود ناهماهنگی های زیاد در درون دولت است نمونه آخرش هم علت استعفای آقای ظریف بود.

در زمان جنگ اقتصادی چرا عده ای در پوشش اصولگرایی می خواهند دولت را در نگاه مردم ضعیف و سست نشان دهند؟

تردیدی نیست که این افراد در طیف اصولگرایان تعریف می شوند اما در اقلیت هستند. معتقدم اکثریت اصولگرایان که مخالف این دیدگاه هستند نباید سکوت پیشه کنند بلکه باید موضعگیری صریح داشته باشند. البته در بین اصلاح طلبان هم کسانی پیدا می شوند که معنای کلام شان استعفای دولت است، با این توجیه که دولت یا باید در مقابل حاکمیت بیاستد یا قهرمانانه از قدرت کنار برود. این طیف از اصلاح طلبان معتقدند اگر دولت روحانی این کار را انجام ندهد هزینه اصلاح طلبان را بالا می برد پس نبودش بهتر از بودش است.

آیا مخالفان تمامیت دولت در جهت خواست ترامپ عمل می کنند و به آرزوهای او برای ایجاد تنش درون کشور جامه عمل می پوشانند؟

من این تعبیر را قبول ندارم که اینها در جهت اهداف غرب و استکبار عمل می کنند چون جریان استکبار با هر دولتی در نظام جمهوری اسلامی ایران مخالف است.

پس از سر خیرخواهی چنین کارهایی را انجام می دهند؟

نمی توانیم نیت خوانی کنیم ولی سیاستی را که دارند بیان می کنند خیرخواهی برای کشور نیست.

اینکه آنها می گویند همه مشکلات امروز کشور گردن دولت آقای روحانی است، تحلیل درستی است؟

خیر. نمی توان عملکرد دولت های گذشته را نادیده گرفت و گفت فقط و فقط این دولت مسبب این وضعیت است ضمن آنکه مجلس هم در اداره و ریل گذاری برای اداره کشور مسئولیت دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید