ایلان ماسک در برهه ای از زمان به دنبال مدیریت اپل بود

  • آرشیو
  • یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۲۶
    کد خبر :832262

در حال حاضر می‌توان ایلان ماسک را یکی از شخصیت‌های پرنفوذ فناوری دانست که توانسته با ایده‌های خود بشر را با تحولی شگفت انگیز رو به رو سازد. حال به نظر می‌رسد وی پیش از این قصد داشت مدیریت اپل را برعهده گیرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– همان‌طور که احتمالا برخی از شما شنیده‌اید؛ ایلان ماسک در برهه‌ای از زمان تلاش کرد تا کمپانی تحت مالکیت خود را به شرکت اپل بفروشد. ایلان ماسک در زندگی‌نامه خود به این موضوع اشاره کرد. وی ادعا کرد که تیم کوک؛ مدیرعامل اپل نسبت به چنین توافقی روی خوش نشان نداده و حتی حاضر به شرکت در جلسه گفتگو پیرامون این قضیه نشده است. اما این روایت احتمالا انعکاس‌دهنده تمامی جزئیات داستان نیست.

فردی با نام تیم هیگینز ضمن تنظیم یک گزارش برای نشریه وال استریت ژورنال ادعا کرد که وی در کتاب خود با نام Power Play پیرامون ایلان ماسک، شرکت تسلا و توافق قرن صحبت کرده است.

ظاهرا یکی از شروط ایلان ماسک برای فروش شرکت تسلا به غول کوپرتینویی این بوده که وی سمت مدیرعاملی اپل را بر عهده بگیرد. در این کتاب خاطرنشان شده که ایلان ماسک خطاب به تیم کوک گفت: “من مدیرعامل هستم.” در واقع منظور تیم کوک این بوده که ایلان ماسک کماکان سمت مدیرعاملی تسلا را حفظ خواهد کرد.

یک خبرنگار با نام مارک گورمن ضمن انتشار توئیتی در روز 30 جولای (8 مرداد ماه) اعلام کرد که این موضوع نشان‌دهنده دیدگاهی متفاوت در خصوص دلیل عدم خریداری تسلا توسط شرکت اپل است.

ظاهرا تیم کوک خطاب به ایلان ماسک اعلام کرده که با این ایده مخالفتی ندارد. در ادامه آقای ماسک صریحا به تصمیم خود برای قبول پست مدیرعاملی اپل اشاره کرده است. تیم کوک پس از شنیدن این اظهارات با چند کلمه دیگر به گفتگو ادامه داده و سپس تماس را قطع کرده است.

چنین داستانی جالب به‌نظر می‌رسد؛ اگرچه در خصوص میزان صحت و سقم آن نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد. خصوصا اینکه ایلان ماسک با انتشار توئیتی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و ادعا کرد که 2 طرف هرگز در این زمینه با یکدیگر گفتگو یا نامه‌نگاری نکرده‌اند. به گفته ایلان ماسک، وی درخواست ملاقات با تیم کوک را ارائه کرد؛ اما این درخواست نهایتا مورد پذیرش قرار نگرفت. از سوی دیگر تیم کوک نیز ضمن مصاحبه‌ای در سال 2021 اعلام کرد که وی هرگز با ایلان ماسک گفتگو نکرده است؛ اما ضمن تحسین تسلا برای این شرکت احترام فوق‌العاده‌ای قائل است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید