ایلان ماسک اگرچه به خرید توییتر می‌پردازد اما از قیمت آن راضی نیست

    کد خبر :948115
توییتر

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، پس از اینکه قبلاً تلاش کرده بود از یک قرارداد 44 میلیارد دلاری عقب نشینی کند، به خرید توییتر خود ادامه می دهد. حال در مصاحبه ای مشخص شد که چندان راضی به پرداخت چنین رقمی نیست.

بازتاب-‌‌ ثروتمندترین مرد جهان روز چهارشنبه گفت که از خرید آتی توییتر هیجان زده است، حتی اگر او و سایر سرمایه گذاران به وضوح برای این شرکت و شبکه اجتماعی به همین نام بیش از حد پول پرداخت می کنند.

ماسک توییتر را دارایی‌ای خواند که مدت‌هاست «هدر رفته»: «من و سایر سرمایه‌گذاران اکنون به وضوح برای توییتر بیش از حد پول پرداخت می‌کنیم. به نظر من، پتانسیل بلندمدت توییتر مرتبه ای بزرگتر از ارزش فعلی آن است.»

ایلان ماسک اگرچه به خرید توییتر می‌پردازد اما از قیمت آن راضی نیست

ماسک همچنین نسبت به تسلا خوش بین بود. تسلا که اکنون دارای ارزش بازار کمتر از 700 میلیارد دلار است، می تواند بیش از ارزش مجموع شرکت اپل باشد. (2.3 تریلیون دلار) و تولیدکننده نفت عربستان سعودی آرامکو (2.1 تریلیون دلار).

ماسک تلاش کرده است تا برای تامین مالی خرید توییتر پول نقد جمع کند، و برخی کارشناسان می گویند که ممکن است پس از گزارش سه ماهه تسلا، نیاز به فروش 3 میلیارد دلار دیگر از سهام داشته باشد.

یک قاضی دلاور دستور داده است که شکایت شرکت توییتر علیه ایلان ماسک در تاریخ ۲۸ اکتبر متوقف شود و تا ۲۸ اکتبر به این میلیاردر فرصت داده شود تا قرارداد را ببندد. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، نورالینک و بورینگ روز چهارشنبه گفت که هیچ برنامه‌ای برای ترکیب آنها با توییتر زیر یک سقف ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید