ایرلاین‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان پول مردم را به جیب زدند، قوه قضاییه ورود کند

    کد خبر :710003

رییس انجمن خدمات مسافرتی هوایی در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان پول مسافران در اختیار ایرلاین‌هاست و مردم قادر به مسترد کردن پول خود نیستد.

رفیعی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی بخشنامه می‌کنند که این پول را چند ماه بعد بر می‌گردانند، به همین جهت مکاتباتی با وزرای مربوطه و دستگاه قضایی برای ورود به این موضوع انجام داده‌ایم.

مسعود اسعدی سامانی  درباره رقم بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی ایرلاین‌ها به مسافران اظهار کرد: موضوع بدهی این گونه که در رسانه‌ها مطرح شده نیست و شرکت‌های هواپیمایی با توجه به مشکلات و شرایط پیش آمده در تلاش هستند تا نسبت به استرداد مبلغ بلیت مسافران اقدام کنند.

وی افزود: بخش عمده استرداد مبلغ بلیت مسافران انجام شده است و رقم بدهی که از سوی رئیس انجمن دفاتر مسافرتی و گردشگری کشور اعلام شده مربوط به شرکت‌های های هواپیمایی خارجی است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمای گفت: متاسفانه بسیاری از ایرلاین‌های خارجی به تعهدات خود عمل نکردند و استرداد بلیت‌ها را به تعویق انداخته اند.

سامانی گفت: در حال حاضر بسیاری از ایرلاین‌های داخلی به تعهدات خود عمل کرده‌اند و در مواردی از آژانس‌های مسافرتی طلبکار نیز هستند.

وی افزود: موارد کمی نیز اگر در زمینه استرداد بلیط پرواز‌های داخلی وجود داشته باشد در حال پیگیری است.

به نوشته میزان، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره نحوه پیگیری استرداد بلیط پرواز‌های خارجی گفت: این موضوع باید از سوی سازمان هواپیمایی کشوری با توجه به ارتباط با نمایندگان ایرلاین‌های خارجی انجام شود که در حال انجام است.

گفتنی است، حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر مسافرتی و گردشگری کشور اعلام کرد؛ با بررسی‌های میدانی و محاسبات دقیق صورت گرفته مشخص شد که بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان پول مردم نزد ایرلاین‌ها مانده و از این رقم فراتر نیز در اختیار هتل‌ها و مراکز رفاهی باقی مانده است.

وی گفته بود این بدهی ایرلاین‌ها به مردم مربوط به مشکلات اخیر و عدم امکان سفر به دلیل کرونا و کنسلی سفر است.

رفیعی اعلام کرد: انجمن دفاتر مسافرتی و گردشگری نمی‌تواند این هزینه مردم را از ایرلاین‌ها پس بگیرد و بار‌ها این موضوع از مراجع ذی ربط پیگیری شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید