ایرباس Zephyr و کسب رکوردی به عنوان اولین پهپاد استراتوسفری

    کد خبر :928587
ایرباس Zephyr

به تازگی ایرباس Zephyr به عنوان اولین پهپاد استراتوسفری که به طور مشترک با ارتش آمریکا تحت آزمایش قرار گرفت، به مدت 42 روز بر فراز صحرای سونوران در هوا بود و به این ترتیب رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

بازتاب-ایرباس Zephyr S با انرژی خورشیدی در 15 ژوئن 2022 از سایت آزمایشی یوما ارتش ایالات متحده به پرواز درآمد و از آن زمان تاکنون بر فراز سایت آزمایشی یوما و پناهگاه حیات وحش ملی کوفا پرواز کرده است. پیش از این گزارش شده بود که 36 روز در هوا معلق قرار گرفت. بر اساس بیانیه ارتش ایالات متحده، در آخرین پرواز، Zephyr تعدادی رکورد از جمله اولین پرواز بر فراز آب، اولین پرواز به حریم هوایی بین المللی، طولانی‌ترین پرواز مداوم و دورترین پرواز از یک نقطه پرتاب را به نام خود ثبت کرد.

Zephyr دارای بدنه و طول بال باریک با دهانه 25 متر است. این پهپاد با وجود سایز بزرگش از فیبر کربن ساخته شده که وزن آن را به 75 کیلوگرم می‌رساند. ایرباس Zephyr را به عنوان «اولین پهپاد استراتوسفری در نوع خود» توصیف می‌کند که می‌تواند ماه‌ها در یک زمان به طور مداوم پرواز کند. این هواپیما به عنوان “ایستگاه سکوی ارتفاع بالا” شناخته شده که گاهی به عنوان شبه ماهواره نیز شناخته می‌شود.

این کلاس از هواپیماها جهت ماندن در هوا برای مدت طولانی طراحی شده‌اند و از انرژی خورشیدی برای شارژ باتری‌ خود استفاده می‌کنند که سپس برای حفظ پرواز هواپیما در شب استفاده می‌شود. شرکت ایرباس ادعا می‌کند که به لطف سیستم ذخیره انرژی، پرواز Zephyr کاملا از نوع کربن خنثی است. به هر حال باید منتظر ماند تا این پهپاد وارد فاز عملیاتی اصلی خود شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید