ایران و انگلیس در ساخت و نوسازی مراکز درمان سرطان همکاری می‌کنند

  • کامنت
  • سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ۱۷:۱۱
    کد خبر :129998

سفیر ایران در لندن از امضای یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و انگلیس در زمینه درمان سرطان و احداث مراکز جدید درمان سرطان خبر داد.

به گزارش جماران؛ حمید بعیدی‌نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت:
وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ج. ا.ایران امروز با گروه بین المللی بیمارستان (IHG) که یک گروه بزرگ و معتبر انگلیسی در ساخت و سرمایه گذاری در بخشهای درمانی میباشد یک یادداشت تفاهم همکاری و سرمایه گذاری امضاء نمود. این یادداشت تفاهم که پس از چندماه مذاکره در خصوص ابعاد فنی پروژه، پیش از این توسط وزارت بهداشت امضا شده بود امروز رسما به امضای رئیس هیات مدیره ی شرکت IHG رسید. بر اساس این یادداشت تفاهم که در سفارت ج. ا.ایران در لندن به امضا رسید، این شرکت انگلیسی اقدام به تامین مالی ساخت شبکه ای از مراکز پیشرفته ی درمان سرطان در سطح ایران شامل تهران و شهرستانهای مختلف خواهد نمود که همه با جدیدترین تجهیزات و پروتکل های درمان سرطان مجهز شده و در قالب یک شبکه با یکدیگر ارتباط و هماهنگی دارند که از جمله میتوانند در صورت نیاز، بیماران را ابتدا در سطح تشخیص یاری نمایند و بنا به نیاز به مراکز مجهزتر معرفی کنند. بر اساس این تفاهم، طرفین در مرحله ی بعدی گفتگوها، تمامی جزئیات مربوط به تأمین نیازهای هر یک از این مراکز را تعیین خواهند نمود و بعد از مشخص نمودن نیازهای مالی هر یک از این مراکز برای ساخت، تجهیز و تکمیل، قرارداد نهائی را برای شروع به تکمیل و ساخت مراکز درمانی سرطان در سراسر ایران و طراحی شبکه منعقد خواهند نمود.
طرف انگلیسی ضمن تامین هزینه های اجرای این طرح از طریق جذب منابع مالی برای ساخت، راه اندازی و تجهیز مراکز به پیشرفته ترین تجهیزات و دستگاههای تشخیص و درمان، همچنین در زمینه تبادل آخرین یافته های علم پزشکی در خصوص مقابله با سرطان و آموزش نیروی انسانی با مراکز این شبکه درمانی همکاری خواهد نمود.
حجم سرمایه گذاری مالی این پروژه حدود یک میلیارد و ٨٠٠میلیون یورو تخمین زده میشود و کار ساخت این شبکه با توجه به ویژگیها در سه فاز آماده به کار خواهد شد.
این پروژه که چندین سال است منتظر جلب سرمایه گذار و تامین مالی میباشد، در صورت تکمیل یکی از بزرگترین پروژه های درمانی کشور خواهد بود که با استفاده از منابع تامین مالی خارجی به اجرا درخواهد آمد که با مشاغل وابسته برای چندین هزار نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد نمود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید